'הגדה המערבית'? ח"כ האוזר מגיב: "בנט חיפש הגדרה לאזור הפלסטיני"

המהדורה המרכזית 1 Comment on 'הגדה המערבית'? ח"כ האוזר מגיב: "בנט חיפש הגדרה לאזור הפלסטיני"

ח"כ צבי האוזר ב'מהדורת המרכזית' על התבטאות ראש הממשלה בנט על יו"ש 'הגדה המערבית': "בנט כנראה חיפש דרך להגדיר את האזורים הפלסטיניים ביו"ש בשפה באנגלית. יהודה ושומרון זה המקום שבו ערש הולדתו של העם היהודי. איננו זרים או כובשים שם"

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on חדשות השבת: חילופי אש בצפון; תקיפות בחאן יונס

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ צבי האוזר שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על הפסגה המדינית בנגב: "הוועידה הזו משמעותית כי היא מעגנת ברית בין מדינות שמה שמאחד אותן זה השאיפה שהאזור ישגשג ויהיה יציב. זו ברית בין מדינות שמבינות שמי שמאיים על אותו חזון היא איראן", אמר האוזר.

"אני שמח שישראל מובילה את המהלכים האלה ועומדת בראש חץ שמסמן לאיראנים ולמדינות אחרות שאין הסכמה אזורית לפעילות איראנית חתרנית", מוסיף האוזר.

הוא התייחס לביקורת על ההתנהלות האמריקנית: "ארה"ב מבינה שיכולת גרעינית בידי איראן תביא את האזור למצב מסוכן ובעייתי. אל מול האתגרים שהאמריקאים מתמודדים מולם היום – חשוב לנו להדגיש את הדחיפות והחשיבות של האירוע האיראני. ההתאגדות הזו היא חשובה ולכן חשוב לעודד ולחזק אותה. חשוב להפגין כלפי האיראנים וכל הגורמים האחרים באזור את יכולותיה של ישראל כמדינה מובילה ומעמדה המעודכן באזור".

לדבריו "בעבר ראו בישראל כחלק מהבעיה והיום יותר ויותר מדינות רואות בישראל הפתרון והפסגה הזו היא רק חלק מהתמונה. אתמול והיום ראינו קציני צה"ל בביקור רשמי וראשון במרוקו".

עוד אמר האוזר ביחס להתנהלות האמריקאית: "האמריקאים לא הוציאו את משמרות המהפכה מרשימת ארוגני הטרור, יש רעיון כזה וישראל הבהירה את עמדתה נגד המהלך. אני פניתי אתמול להוסיף לרשימה את זרוע החות'ים. צריך לנצל את הפסגה ואותה מערכת יחסים שנרקמת בין המדינות ולהוביל מהלך של הכרזה עליהם כארגון טרור".

"אני לא חושב שהמציאות היא שחור לבן. אני כן מזהה פחות עניין אמריקאי באזור וכדי שלא לייצר ואקום אליו תכנס איראן ישראל עושה את המהלך הנוכחי. אלה תשובות בכיוון הנכון וצריך להעצים אותן".

האוזר נשאל על מסיבת העיתונאים שקיים ראש הממשלה עם שר החוץ האמריקאי, בה כינה בנט את יהודה ושומרון 'הגדה המערבית' – ביטוי השגור בפיהם של אנשי השמאל ועורר סערה בימין: "בנט כנראה חיפש דרך להגדיר את האזורים הפלסטיניים ביו"ש בשפה האנגלית. יהודה ושומרון זה המקום שבו ערש הולדתו של העם היהודי. איננו זרים או כובשים שם".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מה? בנט לא יודע איך אומרים יהודה ושומרון באנגלית? הוא צריך לעבור קורס אנגלית? אז הנה יהודה ושומרון זה Judea and Samaria.