חה"כ יצחק פינדרוס: "מרן היה עונה לנו וחותך במהירות"

אתר קול חי 1 Comment on חה"כ יצחק פינדרוס: "מרן היה עונה לנו וחותך במהירות"

סוגיית ההנהגה בציבור החרדי: חבר הכנסת יצחק פינדרוס בראיון בתוכנית "פילפוליטיקה": "בין הרב שך לרב אלישיב היה כבוד גדול מאוד אבל היו שיטות שונות וגישות שונות ביניהם. אבל בין ר' חיים לר' גרשון לא היו כמעט פערים בוודאי שבדברים הכלליים" | "התשובות של מרן שר התורה היו קצרות, הוא פסק מיד כמו הסתכל באורייתא כל התורה הייתה בראש שלו"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתוכנית "פילפוליטיקה" התארח חה"כ יצחק פינדרוס מ"דגל התורה" ודיבר על דמותו של מרן שר התורה: "אני פחות זוכר את ימי הרב שך כפעיל בדגל התורה, אני זוכר אותו כבחור בישיבה ומעט אחרי החתונה. בין הרב שך לרב אלישיב היה כבוד גדול מאוד אבל היו שיטות שונות וגישות שונות ביניהם. אבל בין ר' חיים לר' גרשון לא היו כמעט פערים בוודאי שבדברים הכלליים".

"בסוף לא הייתה שאלה של מערכת פוליטית, המציאות הייתה היום היא שבשאלות כמו של קורונה כל אחד שואל את רבותיו. בנושאים מהותיים כמו שהיה עם ועדת טל, לא היה מחלוקת. יש ועדת רבנים לדגל התורה והיא מחליטה בהוראת גדולי ישראל את הדרך של הסיעה וקובעת מה צריך לעלות למעלה" הסביר פינדרוס את צורת ההתנהלות המפלגתית.

"לא היו שיחות בין בית מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א לממשלה. היו שיחות טלפון עם הממשלה ונעשות כל הזמן על הכול. זה לא אומר שהיה משא ומתן, לא כל דבר הופך להידברות עם הממשלה. שאל אותי מישהו מחברי הכנסת מדוע אנחנו לא מדברים עם גלעד קריב, אמרתי לו כי אם נגיד לו בוקר טוב הוא יגיד: הו הנה החרדים מכירים בי" לכן צריך להיזהר".

"היו כל מיני הצעות שקיבלנו. משא ומתן שאמרו לנו לנהל דיאלוג, לא היה. הממשלה הזאת יש לה בעיה חמורה מאוד. מה שכולם יודעים שהם אנטי כל מה שאנחנו מייצגים – כולל ימינה. נגיד דיברתי עם רב המקורב למתן כהנא, אם יש כזה ונגיע להחלטות ליברמן ושובר את זה, מרב מיכאלי לא תסכים על זה. יש בעיית משילות בממשלה".

"התשובות של מרן שר התורה היו קצרות, הוא פסק מיד כמו הסתכל באורייתא כל התורה הייתה בראש שלו. לא היו התבטאויות שלו חריגות על הממשלה שלא פורסמו. כל הדיונים התנהלו מאחורי הקלעים והוגשו מוועדת הרבנים אל מרן שר התורה ולמרן ראש הישיבה. מכיוון שמרן ראש הישיבה נמצא בהנהגה, גם כשהיינו עולם למרן שר התורה זה היה כשדיברנו עם מרן ראש הישיבה. בעניין הנכדים אני מהאפיקורסים, לא חושב שזה  היה לא עכשיו ולא אצל הרב אלישיב – זו תפיסה מודרנית הזויה, אני אומר לך שבסוף ההחלטות היו תמיד של גדולי ישראל".

"אנחנו חייבים הכרת הטוב לאותם נכדים שמוותרים על משפחה על כסף כדי לסייע בהעברת השאלות והתשובות לסבא שלהם. כולנו אוהבים לקטר על זה ולצחוק על זה, אבל עם ישראל חייב הכרת הטוב לאותם אנשים. בסוגיית הבחירות המוניציפאליות אני לא מעורב, אבל בחלק מהמקומות יש הסכמים, בחלק יהיו שינויים, נעלה למרן ראש הישיבה שיחליט בסוגיות האלו" סיים פינדרוס.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    סיפורים ממש מרגשים עד דמעות זכותו יגן עלינו