נמאס ממחירי הדלק: ביום ראשון מחאת נהגים על ההתייקרות החדה

נתי קאליש No Comments on נמאס ממחירי הדלק: ביום ראשון מחאת נהגים על ההתייקרות החדה

מחירי הדלק לא מפסיקים לעלות בעקבות המלחמה באוקראינה והסנקציות של המערב על הנפט הרוסי, הדרישה שעולה מציבור הנהגים בישראל היא להוריד בעת הזו את מס הבלו שגם ככה הוא מהגבוהים בעולם | מתוכננת ליום ראשון הקרוב מחאת נהגים במטרה להשפיע על המחיר המופקע

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחודשים האחרונים לקראת סוף החודש מקבלים אזרחי ישראל הודעה לא הכי משמחת. "עוד עלייה במחירי הדלק". מחירי הדלק במדינת ישראל יקרים גם ככה בהרבה מרוב מדינות העולם, ובינתיים נראה שהמחיר רק עולה ועולה.

ההסבר הפשוט לעליית מחירי הדלק עתה הוא המצב במזרח אירופה. המלחמה באוקראינה גרמה לכך שארה"ב הטילה סנקציות קשות על הנפט הרוסי, ובכך צמצמה את ההיצע העולמי, דבר שבאופן אוטומטי גורם לעלייה במחיר הדלק.

אלא שבישראל, הזעם על עליית המחיר הוא לא רק בגלל המצב המלחמתי באירופה, אלא בגלל מס הבלו הגבוה אותו גובה המדינה על כל ליטר דלק, והדרישה להורדת המס בעת הזו נשמעת יותר ויותר.

יצוין שבעבר קרה שמדינת ישראל הורידה את המחיר, זה קרה בסוף חודש יולי 2011 אז הוחלט באופן חריג להפחית את הבלו על בנזין בשיעור של 30 אג' לתקופה של חודש, על מנת למנוע את העלייה במחיר הבנזין שהייתה אמורה להתרחש בראשית אוגוסט עקב עליית מחיר הנפט בעולם.

בהודעה שמופצת לאלפי נהגים ברחבי הארץ נכתב: "ביום ראשון הקרוב זה נגמר, מפסיקים לשתוק. אם לא נעצור את זה עכשיו זה יגיע ל 10 ש"ח לליטר, ואפילו ליותר, זה לא צחוק, המחיר עלה בשני שקלים לליטר בשנה האחרונה" נכתב בהודעה.

קבוצת נהגים שהולכת וגדלה מתכננת מחאה נרחבת בעקבות התייקרות מחירי הדלק ולקראת זינוק נוסף במחירים שצפוי בשבוע הבא. "ביום ראשון הקרוב בשעה 4 אחה"צ כלל נהגי ישראל יעמדו למשך חצי שעה בכבישים כל אחד איפה שהוא" מתכננים המוחים.

האם הצעד ישפיע? נחיה ונראה

 

 



0 תגובות