רונן מנליס: "צריך להשתמש בנתניהו שיש לו הרבה שעות עם פוטין"

אסתי פלד No Comments on רונן מנליס: "צריך להשתמש בנתניהו שיש לו הרבה שעות עם פוטין"

דובר צה"ל לשעבר רונן מנליס בראיון ל"מהדורה המרכזית" התייחס לרצון לתיווך של ישראל בין אוקראינה לרוסיה, הבהיר כי על המדינה להשתמש במשאב חשוב שיש לה: "יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו – יש לו הכי הרבה שעות פוטין"

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דובר צה"ל לשעבר רונן מנליס התראיין ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן סיפר על המסירות של עובדי משרד החוץ ואמר, "יש לי קרוב משפחה באוקראינה, והפריסה של משרד החוץ והעבודה של הצוותים ראויה לכל הערכה. כעת אנחנו במצב מורכב כי היחסים המיוחדים שלנו הוא עם ארה"ב. אנחנו נגד רודנים שהורגים אנשים. כמו שאנחנו מצפים שיצאו להגנתנו אנחנו צריכים לצאת להגנת הדמוקרטיות".

עוד הוסיף מנליס, "אבל מהצד השני, אנחנו מ-2015 בגבול עם רוסיה, כבר אז נתניהו נוסע למוסקבה לפגישה עם פוטין והם מקימים מנגנון למניעת חיכוך בכדי לא לפגוע באינטרסים של רוסיה וישראל. וזה עבד טוב. אבל אנחנו צריכים לדאוג לאינטרסים הישראלים ברגע שאחרי המלחמה".

אחד הלקחים מהאירוע אמר מנליס, "אנחנו צריכים לסמוך על עצמנו. אנחנו צריכים להיות בקשר עם כל המעצמות. ולא כל פעם שקורה משהו צריך להיזכר במדינת היהודים. אנחנו מתעניינים בעצמנו יותר ממה שמתעניינים בנו".

מנליס הבהיר כי צריך לנצל את הכישורים של נתניהו לטובת התיווך הבינלאומי, "מה שקורה ביום שישי שנשיא אוקראינה מבקש מבנט לנסות לתווך כי הוא אמר לו, יש מדינה אחת בעולם המערבי שמרימה טלפון לקייב ולמוסקבה ועונים לה. בנט מנהל את המשבר עד כה לא רע וגם לפיד".

עוד הוסיף, "הנקודה כרגע שרוצים לקדם תיווך ולא תמיד זה טוב להתערב. אבל אם מדינת ישראל מחליטה להתערב צריך להשתמש במשאבים שלה כולל יו"ר האופוזיציה נתניהו שיש לו הרבה שעות פוטין ויש לו את הידע והניסיון הזה לכך".



0 תגובות