הרב ערוסי: "השר כהנא שבוי בידי מיעוט של רבנים ליברלים"

מהדורת הבוקר No Comments on הרב ערוסי: "השר כהנא שבוי בידי מיעוט של רבנים ליברלים"

חבר מועצת הרה"ר, הרב רצון ערוסי בשיחה עם 'קול חי': "השר מתן כהנא שבוי בידי קבוצה קטנה של רבנים ציונים דתיים, שרוב הרבנים לא מזוהים איתם. אם רוצים לבצע גיור המוני של 450 אלף גויים, חייבים בקרה צמודה, כמו שעוקבים אחר בנות המבקשות פטור מהצבא. לא תהיה ברירה אלא להגיע לספרי יוחסין"

צילום: פלאש 90
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב רצון ערוסי שוחח עם בצלאל קאהן על רפורמת הגיור המסוכנת. בפתח השיחה הוא התייחס לבחירת שופטי העליון אתמול: "לצערי הרב ומבלי חלילה לפגוע בכושרם השיפוטי, אנחנו הולכים ומדרדרים. גם אותם שניים שכביכול מזוהים כימין-מרכז הם אינם קשורים ליהדות וזוהי בעיה קשה מאוד. היום אנחנו מדברים במושגים של יהודי בלי יהדות".

לדבריו "אני נזכר בשופטים אפיקורסים כמו חיים כהן בשנות ה-50 וה-60 – אפילו הוא ידע תורה, היה עם מי להתווכח. היום מדובר על אנשים שאינם יודעים תורה כלל ועיקר והבעיה הגדולה היא שהם הולכים ומיישמים את משנתו של אהרן ברק שאמר שאנחנו צריכים סולם ערכים של בני אדם הומנים".

הרס ערוסי המשיך: "כלומר – התנתקות כליל מתורת ישראל, יצור חדש. עולם אוניברסלי הומני וכו'. זו הסכנה ולכן זה לא משנה את מי יכניסו לבית המשפט כל עוד מדובר בדור של שופטים של ידע את יוסף, לא ידע תורה אז הוא מזהה את היהדות רק מצד ביולוגי".

הוא התייחס להתנהלות השר לשירותי דת: "הוא לא חבר באופן מכוון לאותם גורמים, אבל בפועל הוא מדרדר לאותם מקומות. הוא שבוי בידי קבוצת רבנים ציוניים דתיים שהם מיעוט שאפילו גדולי רבני הציונות הדתית אינם מזוהים איתם ויש להם השקפה אחרת לגמרי, ליברלית".

הרב ערוסי הבהיר: "אני בעד גיור אמיתי, מאז ומתמיד היו בתי דין לגיור אבל לא מדובר בעד גיור המוני של 450 אלף שמציבים כמשימה להכניס אותם לעם היודי. כשבא אלי מקרה בודד אני מטפל בו בגישה מאוד מקרבת ומכילה, בודק היטב, אין לי שום ענין לדחות – אבל כשאומרים לי יש לך משימה ואנחנו מצפים לפתרון זו הסכנה".



0 תגובות