נערכים למלחמה: עמותה מישראל בסיוע לניצולי השואה באוקראינה

    נתי קאליש No Comments on נערכים למלחמה: עמותה מישראל בסיוע לניצולי השואה באוקראינה

    בצל המתיחות במזרח אירופה והחשש לחיי ניצולי השואה שמתגוררים באוקראינה עמותת 'יד עזר לחבר' יצאה לסייע ליהודים במקום | יו"ר העמותה שמעון סבאג שוחח עם רחל פסטג בתכנית 'עניין משפחתי' וסיפר על מערך הפעילות והודיע: "במידה ונזדקק לכך נפנה אנשים דרך הגבול עם פולין"

    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות המתיחות בין רוסיה לאוקראינה ובצל החשש הגובר ממלחמה שעלולה לפרוץ בכל עת, שוחחה רחל פסטג בתכנית 'עניין משפחתי' עם שמעון סבאג – מייסד עמותת 'יד עזר לחבר' שסיפר על הפעילות במקום.

    סבאג: "העמותה שלנו פעילה בירושלים ובחיפה, ויש לנו קריה בה נמצאים למעלה ממאה ניצולי שואה. אנו עוזרים להם על ידי שעון שמונע נפילות, את השעון אנו מחלקים לקשישים ובאם הם מגיעים למצב של נפילה הם לוחצים על לחצן מצוקה ואנו מזהים ובאים לעזור" סיפר סבאג.

    "כשראינו את המתיחות שמתפתחת באוקראינה" ממשיך סבאג: "החלטנו לעזור ליהודים ששם, ובפרט לניצולי השואה שנמצאים במקום. הקמנו שם מרכז לוגיסטי של מזון ועזרים רפואיים, ובמידה ותהיה מלחמה אנחנו נהיה שם כדי לעזור עם המתנדבים שלנו. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם הסוכנות ועם ארגונים יהודיים מקומיים" אמר סבג.

    סבאג שיתף בסיבה שהובילה אותו ליוזמה: "החלטתי לעשות את זה בעקבות שיחה עם ניצולי שואה בחדר האוכל אצלנו, הם אמרו שגם ערב השואה אף אחד לא האמין שתקרה השואה. הם אמרו לי שאסור להשאיר יהודים בלי עזרה, כשהבנתי שהם צודקים הפעולה יצאה לדרך" אמר סבאג.

    האזינו לשיחה המליאה:

     



    0 תגובות