ח"כ אייכלר: "בוחרי הליכוד לא יפסידו מאי השתתפות בוועדות, אנחנו כן"

    אסתי פלד 3 Comment on ח"כ אייכלר: "בוחרי הליכוד לא יפסידו מאי השתתפות בוועדות, אנחנו כן"

    ח"כ ישראל אייכלר בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מבהיר כי אינו מגבה את וועדת החקירה לאסון מירון אז להגשת מסקנותיה ומבהיר, "צריך כעיקרון להשקיע בהר ולאפשר לכל יהודי שרוצה להתפלל להגיע בבטיחות ובביטחון". אייכלר הכחיש כי התקיימה שיחה בין נציגים חרדים לנציגי הממשלה ומספר על המאבק במתווה הכותל בממשלת נתניהו

    צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ישראל אייכלר התראיין הערב (חמישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי רבינא והתייחס למסקנות הביניים של ועדת החקירה והרצון של השר כהנא להשתלט על הר מירון, לדבריו, "אני מודאג ממציאות שבה נהרגו 45 אנשים בשנה שעברה וצריך לדאוג שזה לא יקרה שוב. ואני מקווה שהוועדה שבעז"ה וועדת החקירה תסיים את עבודתה ותיתן את המלצותיה לגבי בטיחות".

    אייכלר הבהיר כי "בקשר להפעלת ההר אנחנו צריכים כעיקרן ייסוד להשקיע כסף על ההר, כמו שאצטדיון בפ"ת או נתניה שעולה 250 מיליון ש"ח, אז שישקיעו שם לפחות להבדיל כמו 2 אצטדיונים שכל יהודי יוכל להגיע להתפלל, הכבישים, ביטחון והתשתיות יהיו מוכנות שכל יהודי שרוצה להגיע יוכל להגיע".

    איכלר הסביר כי אינו מגבה את וועדת החקירה, "אני לא מגבה כלום לפני שאני אראה תוצאה. רק שוועדת החקירה תגיש את מסקנותיה וכשאני אראה שמדינת ישראל סוף סוף תעשה את המוטל עליה ותדאג לציבור, לפחות כמו שהאפיפיור הגיע להר חורזים ליד טבריה".

    אייכלר לא ממהר לחרוץ את דינה של הוועדה, "אני מאוד מקווה שאכן כך יהיה בטיחות וביטחון, אבל כל זה שהוא מאפשר לכמה יותר יהודים שיהיו שם, הרי ההזנחה בהר היא בכל השנה לא רק בלג' בעומר, לכן בוא נחכה מה הם עשו ואח"כ נשפוט אותם".

    אייכלר הכחיש את הדיווח על פגישה בין נציגי ציבור חרדים עם גורמים בממשלה שניסו להגיע להבנות עם תקציבים לחרדים, אייכלר טוען כי מדובר בשקר ותקף את שלילת הזכויות לציבור החרדי בגלל שאינו נמצא בקואליציה, "לא ייתכן שהציבור החרדי אם אינו נמצא בקואליציה לא יהיה לו חינוך, רווחה חשמל וכו', הבדואים בנגב לא מקבלים חשמל רק אם הם בקואליציה ככה לא מתנהגת מדינה דמוקרטית".

    אייכלר הוסיף, "הממשלה הזו נלחמת בציבור החרדי כמו ליברמן. הקימו וועדה לשירותי דת והושיבו שם נציגה של ליברמן שכל תפקידה והופעתה נגד הרבנות ונגד המרכז למקומות הקדושים – זאת וועדה למלחמה בדת היהודית".

    הגישה שלי היא כן להיכנס לוועדות ולנסות לבטל גזירות ועם הזמן קיבלנו את החברות בוועדות, אנחנו גם מצביעים. הליכוד לא מצביע אבל כנראה שהציבור שלהם לא יפסיד אבל הציבור שלנו תלוי בגזירות הללו".

    על חלוקת הכותל, אייכלר מסביר את המאבק מאחורי מתווה הכותל שהיה תבתקופת ממשלת נתניהו, "באו אנשים שלא קראו בכלל את ההסכם והסכימו לזה, אמרו לנו הכותל שלכם יישאר שלכם עם הרב רבינוביץ, והכותל הדרומי שהכינו אותו לפני 10 שנים כבר, שם יהיה מעורב שם יהיה של הסוכונת היהודית ולא שמו לב שיהיו גם רפורמים".

    אייכלר תקף ואמר, "במקום להביא את הכותל לראד סאלאח מביאים את הכותל לכופרים שמאמינים שבית המקדש זה רק בית מטבחיים. אז חזרנו לסיעה והראנו להם ואנשים באמת לא ידעו שכך ההסכם השותפים להסכםם, ואז הצליחו לשכנע את נתניהו לרדת מתתווה הכותל".

    אייכלר הבהיר כי כיום, "הרפורמים אמרו שהם בכלל לא מתכוונים חהיות בעזרת ישראל בצד שם זה ריק כל השנה, הם רוצים להגיע לכותל המרכזי הם רוצים לבטל את המחיצה בכותל. יו"ר העבודה אומרת שצריך לשחרר את הכותל היא בעצם מכריזה מלחמה. ועל זה יחליטו גדולי ישראל איך להילחם במתווה".

     

     

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אין על יעקב אייכלר

    2. 1

      טוב שמנדבליט הולך.היועמש הכי גרוע!