ועדת מירון הגישה את דו"ח הביניים: מינוי שר אחראי ומניעת צפיפות

    ישראל רובין No Comments on ועדת מירון הגישה את דו"ח הביניים: מינוי שר אחראי ומניעת צפיפות

    בדו"ח הביניים ממליצה הוועדה, בין היתר כי בהילולא הקרובה ימונה אחד משרי הממשלה לאחראי על ההילולא וכן מליצה הוועדה לנקוט צעדים דחופים לשיפור תשתיות והסרת מפגעי בטיחות במתחם קבר הרשב"י

    צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יושבת ראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, מסרה היום (שני) את המלצות הביניים שגיבשו חברי הוועדה בעניין היערכות בטוחה להילולת ל"ג בעומר תשפ"ב.

    בדו"ח הביניים ממליצה הוועדה, בין היתר כי בהילולא הקרובה ימונה אחד משרי הממשלה לאחראי על ההילולא וכן מליצה הוועדה לנקוט צעדים דחופים לשיפור תשתיות והסרת מפגעי בטיחות במתחם קבר הרשב"י.

    בנוסף, הוועדה ממליצה על מספר דרכים לצמצום צפיפות הקהל בשטח ההר ועל קיומה של הדלקה אחת בלבד.

    יושבת ראש הוועדה, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, אמרה עם מסירת ההמלצות: "אדוני ראש הממשלה, שרים נכבדים, אנו מתכבדים להגיש את המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון. ראשית, אני מבקשת לשלוח בשם חברי הוועדה תנחומים כנים לבני משפחות ההרוגים, ולאחל רפואה שלמה ומהירה לפצועים בגוף ובנפש.

    בחודשים הספורים שחלפו מאז הוקמה הוועדה אספנו חומר רב, שמענו יותר מחמישים עדים הנוגעים בדבר, וביקרנו פעמיים בקבר הרשב"י במירון. למדנו עד כמה ייחודי ומורכב הוא אירוע ההילולה, וכי ההכנות אליו אורכות חודשים ארוכים. אנו רואים חובה להקטין ככל הניתן את הסיכון לשלום המשתתפים באירוע, ולצורך כך על הגורמים המעורבים להחל בהכנות לל"ג בעומר הקרוב ללא דיחוי. לכן בחרנו לפרסם בדחיפות את המלצות הביניים, המתמקדות באירוע הקרוב ובו בלבד.
    אנו ממליצים כי הממשלה תמנה את אחד משרי הממשלה לאחראי על האירוע. עוד אנו ממליצים לנקוט צעדים דחופים לשיפור תשתיות והסרת מפגעי בטיחות, וכן על מספר דרכים בהן ניתן להתמודד עם צפיפות הקהל בשטח ההר במהלך ההילולה.

    כעת תמשיך הוועדה לחקור בהתאם למנדט שניתן לה על ידי הממשלה – הן במבט אל העבר, לרבות מכלול היבטי האסון שהתרחש במירון בתשפ"א, והן במבט הצופה פני עתיד.

    חשוב לנו להדגיש, כי לנגד עינינו עמדה המסורת ארוכת השנים סביב הילולת ל"ג בעומר וחשיבותה עבור העולים למירון. עם זאת, עמד לנגד עינינו גם המחיר הכבד מנשוא שגבה האסון שהתרחש, וההכרח בשינוי שיבטיח שלומם של העולים למירון, וימנע הישנותם של אסונות בעתיד.

    אנו יודעים כי ל"ג בעומר תשפ"ב ייראה אחרת, ומבינים כי זהו לא שינוי פשוט. עם זאת, מהתמונה שנפרשה בפני הוועדה בחודשים האחרונים עולה כי זוהי ככל הנראה "שעת רצון" לשינוי ואנו מקווים שהממשלה תזכה לשיתוף פעולה מלא ביישום ההמלצות לאלתר, כך שיתקיים כבר השנה במירון הציווי המקראי "וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁותֵיכֶם".

    ראש הממשלה, נפתלי בנט: "אסון נורא כמו שזה שגבה את חייהם של 45 הישראלים שהגיעו להילולה במירון, אסור שיקרה שוב. רשלנות, ניהול כושל, מינויים לא מקצועיים – עולים בחיי אדם.

    נלמד לעומק את מסקנות הדו"ח, שנועד להבטיח שהחל מהשנה הנוכחית ההילולה במירון תנוהל באופן שונה בתכלית.

    ההילולה במירון היא אירוע מרכזי בעם ישראל עבור הציבור המסורתי והדתי, ואנחנו מחויבים לאפשר ולסייע לאירוע לקרות, אבל בצורה בטוחה. נלמד את הדו"ח ונפעל לקיום האירוע בצורה בטוחה השנה".

    השר לשירותי דת, מתן כהנא: "נלמד לעומק את מסקנות הביניים של ועדת החקירה. אירוע מירון 2022 יהיה שונה לחלוטין מאירועי מירון שהתקיימו עד כה, ויתקיים עפ"י סטנדרטים בטיחותיים אחרים. ממשלת ישראל מחויבת לבטיחות אזרחיה".

    השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "אני מודה לחברי הוועדה על הגשת דו"ח הביניים היום, המאפשר להוציא לדרך את ההתארגנות לקראת הילולת מירון הקרובה. אסור לחזור על שגיאות העבר. חובתנו לאפשר חופש פולחן בטוח לכל אזרחי מדינת ישראל. אנו במשרד לביטחון הפנים ובגופים הכפופים לנו נלמד את מסקנות הביניים ונפיק מהן לקחים".



    0 תגובות