בית שמש: באופוזיציה מאיימים בהדחת בלוך

אבי יעקב No Comments on בית שמש: באופוזיציה מאיימים בהדחת בלוך

בכירים באופוזיציה בבית שמש מאיימים בהדחת ראש העיר בלוך לדבריהם בשל חוסר רגישות והתנהלות עצמאית מדי שלה | בתוך כך משרד הפנים מכחיש את טענת עיריית בית שמש לטענת קביעת שם רחוב בעיר על שם שלושת הנערים שנרצחו בידי מחבלים מה שמשמש לביקורת קשה

בית שמש צילום: Nati Shohat/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי הפיטורים המתוקשרים והתקיפות ההדדיות בעיר בית שמש המשוסעת שקט למדי. שורת חברי המועצה שפוטרו על ידי ראש העיר עליזה בלוך נמצאים כבר חודשיים בשיחות ארוכות שכללו גם פגישות ליליות ממושכות במסגרתן היה נראה כי  חברי האופוזיציה שמהווים רוב במועצת העיר, הגיעו עם ראש העיר  בלוך להבנות.

אך ביום שישי שעות ספורות לפני כניסת השבת הסיפור התפוצץ שוב, במסגרת פרסום של העיתונאי מיכאל רווח שחשף כי ההבנות הולכות אחורה עד כדי איום בגיבוש רוב להדחת ראש העיר. נראה כי סבלנותם של חברי המועצה שהופרשו מהקואליציה בשל ביקורתם על ראש העיר המתנהלת לטענתם ללא שיתוף פעולה עימם, פקעה.

בכיר באופוזיציה צוטט באתר "רווח הפקות": "מזה חודש ימים שבו איננו תוקפים את גב' בלוך, לא מעל פני השטח ואף לא מתחת לפני השטח. אך היא מצידה, במקום למסור לידנו מסמך שיעסוק בבעיות האמיתיות – על מנת לסיים את הסכסוך שנמשך מעל 4 חודשים – היא משגרת לנו מסמך שאין בינו לבין סיום הסכסוך אפילו קשר מקרי, אנו קוראים לה: התעסקי במשא ומתן, ללא פעולות הסחה כאלו ואחרות".

הבכיר שתיאר מסמך שנשלח אליהם מראש העיר במסגרתו היא אוסרת עליהם לעשות פעולות מסוימות וזאת למרות כי הם נמצאים בעיצומו של הליך גישור והידברות אמר: "בתחילת השבוע הזה שיגרנו לראש העיר מכתב ובו פירטנו את עיקרי הדברים החשובים לנו כסיעות וכנציגי ציבור, והבהרנו לה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי אם היא לא תתחיל לגעת בנקודות האמיתיות שהולידו את הבעיות אנו נלך מולה עד הסוף".

באופוזיציה מתארים כי שיחות ההבנה שהתקיימו בחודשים האחרונים לא הובילו לאף מקום, וכי הדיונים לחזרה אל הקואליציה הינם דיוני סרק. באופן כזה, אומרים המבקרים "ננתק מגע עם בלוך, ונפעל להשגת 75% להדיח אותה מראשות העיר". (כזכור, לאופוזיציה יש רוב במועצת העיר, א"י)

לפני כשבוע וחצי התקיים טקס מיוחד לחניכת השכונה החדשה נווה שמיר שנמצאת כבר שנים במחלוקת בין עיריית בית שמש שהקצתה שכונה לציבור חילוני וותיקי העיר, לבין כוחות השוק שמסמנים בשטח כי השכונה תהיה חרדית או לפחות בעלת נוכחות חרדית ברורה ודומיננטית. בשל כך נערכו בעיריית בית שמש הקודמת, שהייתה אז בראשות משה אבוטבול, וקבעו את שמות הרחובות לפי מפתח שמות חודשי השנה העברית. על מנת שסגנון השכונה יתאים לכל סוגי האוכלוסיות שיקבעו בה את מושבם.

כבר מהרגע הראשון בו נכנסה ראש העיר הנוכחית עליזה בלוך לעיריית בית שמש היא התחילה לפעול לשנות את שמות הרחובות בשיתוף פעולה עם סיעת הליכוד המקומית, לשמות גיבורי הציונות זאת על מנת לסמן ולמתג את השכונה כציונית כזו שאיננה מותאמת לציבור החרדי. בכך היא עוררה על עצמה את זעם הנציגים החרדים, ולמתיחות שהייתה בעבר עד שבירת ההסכמים הקואליציוניים.

שינוי השמות זכה להתנגדות נחרצת של רבנים המזוהים עם סיעת "דגל התורה" המקומית. כתוצאה מהתנגדות זו לא היה לבלוך רוב בוועדת השמות כדי להחליף את שמות הרחובות.  לצורך כך, על פי מה שהסתמן באותם ימים, חברו בלוך והמחנה הציוני בעיר לנציגים חרדים אחרים בקואליציה שהסכימו למהלך החלפת השמות אך בתנאים מסוימים. וכך, שמות כמו חנה סנש הוגדר כרחוב סנש בלבד, רחוב על שם שרה אהרונסון נקרא אהרונסון, ורחוב על שם משפחת רמון נקרא בשם רחוב "השלושה".

העובדה שעירייה הייתה נתונה ללחץ ציבורי ואף משפטי בדמות עתירות לבית המשפט, אילצו לאחר מעשה את העירייה לפנות לבני משפחת רמון שיאשרו את השם כנדרש בחוק – אך אלו, לטענת העירייה, סירבו. העיתונאי המקומי ציון סולטן כתב כי: עולה הקריאה החדשה נושנה לציין את השמות הפרטיים ליד שמות המשפחה. לא רח' פרנק, אלא רח' אנה פרנק. ראו מה יצא משינוי החלטה למעלה, רח' השלושה ע"ש קבוצה שמות אחת, שהוחלפה בקבוצת שמות אחרת.

נראה שסולטן סבור כי משפחת רמון לא ראו במכבסת המילים הזו; "השלושה" הנצחה ראויה לשלושת יקיריהם שנפלו באירועי גבורה שונים בתכלית. וכך, עיריית בית שמש עשתה הצרחה אלגנטית, ללא שיתוף חברי מועצת העיר  ובוקר אחד  התעוררו תושבי בית שמש לחשיפת רחוב השלושה על שם שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גלעד שער ואייל יפרח הי"ד. מה שעורר את זעם הקואליציה שכאמור, קובלת על התנהלותה העצמאית מדי של בלוך.

מעיריית בית שמש נמסר  במענה לשאלת "קול חי": אכן התקבל אישור להחלפת שם הרחוב מכסלו לרח' השלושה במשרד הפנים, זאת לאחר אישור בוועדת שמות המקומית. במסגרת השיח עם משפחת רמון הם ביקשו כי שם בני המשפחה יונצח במוסדות חינוך בלבד. עיריית בית שמש כיבדה את בקשתם. משפחות יפרח, שער ופרנקל הודו על המחווה המרגשת להנציח את יקיריהן ואף לקחו חלק בטקס המרגש.

אך בדוברות משרד הפנים מכחישים את טענת העירייה ומדיווח שהתפרסם בסוף השבוע עולה כי משרד הפנים לא אישר את קביעת רחוב "השלושה" על שם שלושת הנערים ומסתמן שעיריית בית שמש והעומדת בראשה פעלו בניגוד לנהלי ולמדיניות משרד הפנים.

חברי האופוזיציה טענו גם באוזני רווח למקור מימון לא ידוע ששילם את טיסתה של בלוך לארצות הברית, ואת העובדה כי גם טיסה זו לא עלתה לאישור מועצת העיר ומתקיימת מעל לראשם של נציגי הציבור.

עיריית בית שמש טרם התייחסה לטענות האופוזיציה בדבר נסיעת בלוך לחו"ל



0 תגובות