בשל הרוחות ומזג האוויר היבש: שריפות השתוללו ברחבי הארץ

אתר קול חי No Comments on בשל הרוחות ומזג האוויר היבש: שריפות השתוללו ברחבי הארץ

הרוחות המזרחיות העזות שמגיעות מאזור ירדן וסעודיה גרמו לנזקים רבות וליבו שריפות שהתלקחו במוקדים שונים ברחבי הארץ | כבאות והצלה בסיוע מטוסי כיבוי השתלטו על השריפות והמשרד להגנת הסביבה מזהיר את האוכלוסיות הרגישות מפעילות מאומת בחלל הפתוח | כל הפרטים

בית שנשרף. ארכיון צילום: כבאות והצלה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החל משעות הבוקר התקבלו דיווחים על כמה אירועים חריגים שהתרחשו כתוצאה מהשילוב בין הרוחות העזות, היובש והחום. בין האירועים: 3 שרפות בצפון ובמרכז הארץ, סירת גומי שנסחפה בכינרת וסכנה מקריסת עצים. הבתים בקו הראשון של המושב זיתן פונו מיושביהם בעקבות שרפת קוצים. במקביל, בת 14 נפצעה בינוני בעקבות נפילת עץ ביישוב בורגתה כך דווח בחדשות 12.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כבר ביום שישי כי זיהום האוויר הגבוה נובע מרוחות דרומיות-מזרחיות חזקות, הגורמות להסעת אבק מכיוון סעודיה וירדן לישראל. כמו כן, מומלץ לאוכלוסיות רגישות – כמו חולי לב, ריאות, קשישים ונשים בהיריון – להימנע מפעילות מאומצת בחוץ. גם לציבור הרחב מומלץ לצמצם פעילות גופנית מאומצת.

שרפה ראשונה פרצה הבוקר  סמוך ליישוב גיתה שבצפון היא התפשטה והיוותה סכנה ממשית ליישוב. עם הגעת כבאי כבאות והצלה, פינו כוחות הכיבוי את קו הבתים הראשון. לאחר מכן, כל 84 המשפחות ביישוב פונו, ונזק נגרם לשני בתים. אין נפגעים באירוע למעט לוחם אש בן 20 שסבל משאיפת עשן  ומצבו הוגדר קל. לאחר כשעתיים הודיעו צוותי הכיבוי כי הושגה שליטה על השרפה ואין סכנה ליישוב והתושבים הוחזרו לבתיהם.

כמה שעות לאחר מכן החלה שרפה שפרצה ליד כביש 444, בין תחנת רכבת ראש העין למחלף חורשים והעיר אלעד. שמונה צוותי כיבוי מתחנת פתח תקווה הוזעקו למקום ופעלו ב-2 גזרות לבלימת חזית האש. בשעות הצהרים כובתה שריפה גדולה שסיכנה את בתי היישוב הר אדר כבר מיום שישי וליל השבת.



0 תגובות