נתניהו לבנט: "אם אין ברירה פועלים לבד להבטיח את הקיום"

אבי רבינא No Comments on נתניהו לבנט: "אם אין ברירה פועלים לבד להבטיח את הקיום"

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נאם בכנסת והבהיר כי באיום קיומי על ישראל גם לפעול לבד, גם אם עמדת ארה"ב מנוגדת, "פעלנו נגד ניסיונותיה של איראן לפתח ארסנל של פצצות אטום, ועשינו זאת חרף התנגדות חוזרת ונשנית של הממשל האמריקני"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נשא היום (שני) דברים במליאת הכנסת בדיון המיוחד לציון הזיכרון לדוד בן גוריון, התייחס לאיום הקיומי על ישראל ואמר: "בן גוריון ידע שלמדינת ישראל חייבת להיות עליונות אסטרטגית מוחצת מול כל אויב כי באזורנו רווי האיומים רק החזקים שורדים, על החלשים מונפת חרב ההשמדה והם לא שורדים" הבהיר נתניהו.

נתניהו ציין את יסודות הביטחון הלאומי של ישראל ואמר, "לישראל חייבת להיות עליונות אסטרטגית מול כל אויב כי אחרת פשוט לא נהיה, ולכן עלינו להבטיח תמיד שאיש לא יאיים עלינו בנשק השמדה" אמר נתניהו נחרצות.

נתניהו התייחס למאבק באיראן שבאמצע עומדת ארה"ב, "תוכנית הגרעין של איראן היא סכנה ברורה וחמורה לקיומה של מדינת ישראל. במשך שנים אני והממשלות ברשותי פעלנו נגד ניסיונותיה של איראן לפתח ארסנל של פצצות אטום, ועשינו זאת חרף התנגדות חוזרת ונשנית של הממשל האמריקני".

נתניהו ציין את הפעולות הרבות שיזם כראש ממשלה נגד איראן, "עשינו זאת במעשים, בפעולות סיכול רבות לבלימת המרוץ האיראני לגרעין, ועשינו זאת בדרך נוספת. עשינו זאת בהשפעה מתמדת במאבק מתמיד על דעת הקהל העולמית, בהתנגדות תקיפה ועקבית מעל כל במה להסכם הגרעין כולל הנאום שהוא מוכר לכם שנתתי בקונגרס ב-2015. זה מה שצריך לעשות גם עכשיו".

נתניהו התייחס למאבק מול ארה"ב ואמר לבנט, "אם אין ברירה פועלים לבד להבטיח את הקיום גם אם מדובר בעמדה המנוגדת לעמדתה של ארצות הברית, אבל היכולת לגייס את דעת הקהל העולמית והבנת גודל הסכנה היא תוספת כוח מרכזית במאבק".

נתניהו הבהיר כי הסכמי השלום נולדו על בסיס התנגדותה הנחרצת של ישראל בהנהגתו לתוכנית הגרעין גם מול ארה"ב, "הייתה לעמידה שלנו עוד תוצאה חשובה. בזכות יכולת ההתנגדות שלנו מדינות ערביות במרחב הפנימו שישראל איננה האויב אלא משענת נגד איראן שמאיימת גם עליהם. עוצמתנו שסללה דרך להשגה הסכמי שלום בנורמליזציה ההסכמים החדשים שהבאנו עם איחוד האמירויות עם ב כן עם סודן ועם מרוקו".

בסיום דבריו אמר ראש הממשלה לשעבר, "בשלב החתימה על ההסכמים הללו יצא לי לחשוב פעם פעמיים על בן גוריון שעוד בשנות ה-30 חיפש שיח עם מנהיגים ערבים אבל עמדתם הסרבנית באותה עת הבהירו לו את יסודות הסכסוך, חוסר הנכונות שלהם אז להשלים עם מדינת לאום יהודית בגבולות כלשהם. יש עדיין מי שמחזיקים בעמדה הזו ונציגיהם אפילו נמצאים כאן בכנסת. העובדה שהם הצביעו נגד הסכמי השלום החדשים היא פשוט לא מפסיקה להדהים אותי."



0 תגובות