ראש עיריית חריש בריאיון: "התקרית בגלל בית כנסת שנבנה שלא כחוק"

    איתי גדסי No Comments on ראש עיריית חריש בריאיון: "התקרית בגלל בית כנסת שנבנה שלא כחוק"

    ראש עירית חריש יצחק אשד בריאיון ל"מהדורת הבוקר" סיפר על התקרית בין אנשים מהמגזר החילוני והחרדי בעיר, "אנשים מחסידות תולדות אהרן פתחו בית כנסת וגן ילדים בתוך בניין דירות, דבר שאסור על פי חוק תכנון ובנייה. הצענו להם בית כנסת בתוך בית ספר אך הם סירבו"

    צילום: פלאש 90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית חריש יצחק אשד בריאיון ל"מהדורת הבוקר" התייחס לעימות שפרץ לאחרונה בין אנשים מהמגזר החרדי לחילוני בעיר,  וסיפר על החיים בעיר המעורבת, לדבריו, "אין פה משהו ספציפי, אנשים חיים כאן כבר מעל 6 שנים, לפעמים יש חיכוכים בין התושבים, אבל בגדול חיים כאן בסולידאריות, אין כאן שכונות נפרדות לפי ציבורים כולם חיים בשכונות מעורבות, מעל 30 אלף תושבים בערבות הדדית".

    ראש העיר סיפר על התקרית ואמר, "יש כאן שכונה חדשה, והגיעו אליה אוכלוסיות שחיות בדרך כלל בנפרד, הגיעו לכאן מהמגזר הליטאי ומחסידות תולדות אהרן שהם חריגים בנוף כאן, סך הכל חיו כאן בעיקר מהמגזר הספרדי וחיו כאן בהרמוניה".

    לטענת ראש העיר, "מה שקרה זה בחסידות תולדות אהרן פתחו בית כנסת בתוך בניין דירות וגם גן ילדים בתוך בניין דירות מעורב, ובחריש מקפידים מאוד על חוקי תכנון ובנייה בגלל שזאת עיר חדשה, אפי' מזגן לא מוציאים מחוץ לחלון, הצעתי להם בית כנסת בתוך בית ספר והם לא מוכנים, הם רוצים רק בית כנסת בתוך מקום פרטי ואנחנו פינינו אותם ולכן התחיל הבלאגן".

    בסיום הריאיון אמר ראש העיר, "זאת עיר מעורבת של עמך ישראל והעיר הכי יפה בישראל והכי מתקדמת ומפותחת וחיים כאן בשלום עם כל המורכבות של כלל הציבורים".



    0 תגובות