"קרן ההסעות" בסימן התרחבות: אלפי ילדי קירוב חדשים נוספו למסלולי הסעה לבתי ספר תורניים

    אתר קול חי No Comments on "קרן ההסעות" בסימן התרחבות: אלפי ילדי קירוב חדשים נוספו למסלולי הסעה לבתי ספר תורניים

    עם החזרה ללימודים של חורף תשפ"ב מסכמים ב"קרן ההסעות" בסיפוק את הגידול במספר התלמידים הנוסעים לבתי הספר התורניים | "זכינו להתרחבות גדולה של בתי הספר כאשר הורים רבים החליטו להעביר את ילדיהם לחינוך תורני", אומרים בקרן ההסעות

    קרן ההסעות צילום: יח"צ
    8:46
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on טראמפ מתייחס למהומות: "צריך להביס את הרדיקליים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברגל ימין: עם פתיחת הלימודים של חורף תשפ"ב מסכמים ב"קרן ההסעות" בסיפוק רב את ארגון מערך ההסעות, המסיע בכל יום למעלה מ-20,000 תלמידים ותלמידות מבתים מתחזקים אל בתי הספר של החינוך העצמאי בכל רחבי הארץ. בארגון מספרים, כי שנה זו הביאה עמה גידול משמעותי של אלפי תלמידים כ"י, הן מצד התרחבות בתי הספר התורניים ע"י גידול טבעי והן מצד הורים רבים שהחליטו להעביר את ילדיהם לחינוך תורני.

    בירושלים לבדה הוסיפה לעצמה קרן ההסעות עוד כ-300 תלמידים חדשים של בית ספר תורני בתלפיות. מדובר בבית ספר קירוב מובהק שנכנס כעת תחת חסותו של 'החינוך העצמאי' ומרכז בתוכו תלמידים מכל ירושלים וסביבותיה, כולל ממבשרת ציון ומעלה אדומים. מדובר כמעט הכפלה של מערך ההסעות בירושלים המצריך כ-30 מסלולי הסעה נוספים לבנים ובנות, כולל ממבשרת ציון ומעלה אדומים. מלבד ירושלים, נוספו מסלולים רבים ברחבי הארץ בעקבות הגידול בתלמידים. כמו כן, במהלך השנה נוספים עוד מסלולים בגלל מעבר תלמידים מהחינוך הממלכתי לחינוך העצמאי.

    הביקוש לחינוך יהודי בקרב משפחות מסורתיות גדל כל העת, כאשר דווקא שנת הקורונה חידדה אצל הורים רבים את הפערים בין החינוך הכללי שהעדיף להשאיר את הילדים בבית ולמוד ב'זום' לבין החינוך העצמאי שנלחם על כל יום לימודים בבית הספר והפעיל הסעות גם בשיא ההגבלות. הגידול ברישום תלמידים בבתי הספר של החינוך העצמאי, חייב גם את הרחבת מסלולי ההסעות של קרן ההסעות. כך לדוגמא, בתי הספר בחיפה ובטירת הכרמל רשמו השנה גידול משמעותי מבורך, כשבכל אחד מהם נוספו עוד כמה מסלולים.

    ב'קרן ההסעות' אמונים על שליחותם של גדולי ישראל, לא לוותר על אף ילד יהודי המבקש ללמוד בחינוך תורני. וכך ניתן לראות לעיתים הסעות 'לא כלכליות' שיוצאות מידי יום לישובים מרוחקים כדי להביא ילדים בודדים ללמוד תורה. במקומות מסוימים, יוצאת כל יום מונית פרטית לבית הספר ובה ארבעה תלמידים בלבד. מדובר בנסיעה יקרה וארוכה, הלוך ושוב, שאורכת למעלה משעה בשעות העומס. אולם האחריות לעתידם של הילדים מחייבת להפעיל אותה.

    "אנחנו עושים מאמצים לא לסרב לשום בקשה", אומרים בקרן ההסעות, "אם בית ספר מראה לנו שיש אצלו גידול ברישום, אנחנו מיד נרתמים לארגן לילדים הסעה. יחד עם זאת, מגבלות התקציב לעיתים מאלצים אותנו להצטמצם. למשל, יש בתי ספר שילדי הכיתות הגבוהות צריכים להגיע בשבע וחצי לת"ת כדי להתפלל במניין ואילו ילדי הכיתות הקטנות צריכים להגיע שעה אחר כך. בשל העלויות הגבוהות להפעיל שתי הסעות, הילדים הקטנים קמים מוקדם יותר ומגיעים בהסעה של הגדולים. אנחנו עושים להם תכנית מיוחדת עד ששאר הילדים באים. זו מסירות נפש גדולה שלהם".

    יצוין, כי במעונם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט"א נרשמה קורת רוח מרובה מההיענות הברוכה של ציבור יראי ה' במהלך חודש הרחמים והסליחות, לקריאתם לאמץ את ילדי קרן ההסעות ובכך להבטיח את עתידם הרוחני במוסדות התורניים של החינוך העצמאי. רבים מיראי ה' התאמצו להיכלל בזכויות הגדולות של "מזכה הרבים" ולהתברך בברכה הנדירה של גדולי הדור לנחת מכל יוצ"ח.



    0 תגובות