בנט: "לא מתעלם מהפלסטינים, אבל לא רוצה מדינת טרור"

    שלמה ריזל No Comments on בנט: "לא מתעלם מהפלסטינים, אבל לא רוצה מדינת טרור"

    בנט: "אנחנו לא מתעלמים מהפלסטינים – אבל באותה נשימה אנו למודי ניסיון. התוצאה של מדינה פלסטינית היא מדינת טרור, 7 דקות מביתי. קנצלרית מצידה אמרה כי היא "עדיין חושבת שפתרון שתי המדינות חשוב"

    צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט קיים מסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל והצהיר כי הוא לא מתעלם מהפלסטינים: "אנחנו לא מתעלמים מהפלסטינים – אבל באותה נשימה אנו למודי ניסיון. התוצאה של מדינה פלסטינית היא מדינת טרור, 7 דקות מביתי. לכן אני אדם פרגמטי, עושים פעולות בשטח". הקנצלרית מצידה אמרה כי היא "עדיין חושבת שפתרון שתי המדינות חשוב".

    קודם לכן, בישיבת הממשלה הבטיחה מרקל: "גרמניה תהיה מחויבת גם בעתיד לביטחון ישראל, זו עמדה ברורה של הממשלה הגרמנית. אתה אמרת את זה בעצמך נפתלי היקר, הרעיון הוא לא להיות ניטרלי, אלא לקחת צד. אנחנו רוצים שהיחסים יהיו חיים, תוססים, לא נוקשים, נמשיך ללבן גם את המחלוקות בינינו".

    בפתח דבריו במסיבת העיתונאים אמר בנט: "אני שמח, שוב, לקבל בברכה פה בירושלים את הקנצלרית מרקל, חברת אמת של מדינת היהודים, מדינת ישראל.

    החום הבלתי רגיל שאת מתקבלת בו בישראל ראוי לציון. למרות העובדה שאת מנהיגתה של גרמניה, וזוהי מדינת היהודים, אנחנו בישראל מלאי הערכה אלייך ולתפקיד ההיסטורי שאת ממלאת, ואנו מקווים שתמשיכי למלא.

    המחויבות שלך לביטחונה של מדינת ישראל היא גם במעשים, לא רק במחוות ובמילים. את קול ברור ונחרץ של תמיכה בישראל בגרמניה, באירופה, ובכל מקום אליו את מגיעה. על כך אני רוצה להודות לך, בשם כולנו.

    מדינת ישראל היא מגדלור בסערה, הדמוקרטיה היחידה באזור מוכה קיצוניות שמתמודדת עם אויבים מכל עבר, והיא ראויה לתמיכת העולם, ובעיקר – לתמיכת המדינות הדמוקרטיות.

    יש בישראל שיוויון מובן מאליו בין גברים לנשים, בין יהודים ללא יהודים. ישראל שואפת לצמוח ולשגשג לטובת אזרחיה ולתרום לעולם מהידע ומהחדשנות שלנו.

    אנחנו משקיעים בעצמנו, אבל האויבים שלנו, בראשם איראן, עוסקים בנו בצורה אובססיבית ומוכנים לשלם מחירים גדולים מאוד, לגרום לסבל אמיתי לבני עמם, כדי להציב בפנינו איום קיומי.

    גבירתי הקנצלרית, תכנית הגרעין האיראנית הגיעה לשלב שמחייב מנהיגות. השלמה עם הפיכתה של איראן למדינת סף גרעינית תהיה כתם מוסרי על העולם החופשי, ויותר מכך – תאיים על שלום העולם.

    אנחנו רואים איך האיראנים מתנהגים כרגע, עוד בלי מטריה גרעינית, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בתימן, בעזה ובמפרץ.

    ניתן רק לדמיין את מידת הנזק שהם יגרמו אם העולם ידע שמאחורי הבריונות הזאת עומדת גם פצצת גרעין. את האיראנים אין טעם לנסות לפייס, הם מפרשים פייסנות כחולשה. הם ממשיכים להתל בקהילייה הבינלאומית, למשוך זמן וכל העת להתקדם בהעשרת האורניום, ובערעור היציבות באזור. זוהי נקודה קריטית, ועמדתה של גרמניה חשובה במיוחד.

    אנחנו בישראל עסוקים במעשים ופועלים מול איראן בכל המימדים, כולל בלימה יומיומית של הנסיונות שלהם להציף את האיזור שלנו בנשק.

    גברתי הקנצלרית, היחסים בין ישראל לגרמניה, בכל המימדים, הם טובים מאוד, אבל תמיד יש לאן לשאוף ולהתקדם, ובפגישת העבודה שלנו הבוקר, שהייתה טובה מאוד, כבר התקדמנו. בקשר בין מגזר החדשנות הישראלי לתעשייה בגרמניה יש פוטנציאל אדיר שיש לפעול ולממש. גם בקורונה יש בינינו חילופי מידע והקשרים מתהדקים. יש עוד הרבה תחומים, שלא כאן הזמן למנות.

    גבירתי הקנצלרית, אנחנו שמחים מאוד על הביקור שלך כאן, השביעי במספר, ומקווים שיהיו עוד רבים אחריו. את משאירה אחרייך יחסים טובים מאוד בין ישראל לגרמניה, ומורשת של הכרת השואה, הבנת העבר הקשה, לצד מחויבות ותרומה לביטחון מדינת ישראל. את זה אנחנו זוכרים, וגם ההיסטוריה תזכור".



    0 תגובות