אסון מירון: "ארבעים דקות לפני האסון – היה מחסום בשביל המוות"

מהדורת הבוקר No Comments on אסון מירון: "ארבעים דקות לפני האסון – היה מחסום בשביל המוות"

איש רדיו קול חי, מני גירא שוורץ שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר על התיעוד שפרסם, ממנו נתן ללמוד כי ארבעים דקות לפני האסון במירון – היה מחסום בשביל המוות. וגם: שיחה עם אחד מהניצולים

צילום: David Cohen/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: David Cohen/Flash90

מני גירא שוורץ, מאנשי רדיו 'קול חי', שפרסם לפני כמה ימים תיעוד ממנה ניתן ללמוד כי זמן מה לפני האסון במירון הוקמו מחסומים בשביל המוות, שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר.

"אני לא יודע אם זה שופך אור על הסיפור, אבל זה בהחלט מציב מחדש שאלות בעניין המחסומים", אומר שוורץ. "התיעוד הוא כארבעים דקות לפני האסון, שבזמן הזה נראה באופן ברור שמוצבים מחסומים לאורך שביל ר' דב ובניגוד למה שגורמים שונים במשטרה מתדרכים – באותן דקות המחוסמים חוסמים בין את העלייה ובין את הירידה מגשר דב".

"בהמשך, מה שפרסמנו אתמול זה שמחסומים אלה מוזזים", ממשיך שוורץ ומספר. "בתחילה המחסום שהוצב מייצר צוואר בקבוק ובתוך דקות אחדות ההמון שמצטבר שם מצליח כן לעלות והמחסומים מוזזים, במשך דקות ארוכות ניתן לראות שהם עדיין שם מהווים מכשול להמון. באותן דקות לא קורה אסון אבל מאוד ברור שהדבר הזה מייצר בעיה".

בניגוד לטענות המשטרה: סרטון חדש מוכיח כי הוקמו מחסומים בשביל המוות

לדבריו "השאלה הראשונה היא מי זה שהחליט על הצבת המחסומים, מתי לשים ומתי להוריד והשאלה היותר מטרידה בעיני היא לאן הוזזו המחסומים. מה שבטוח הוא, שהם לא מוזזים בצורה בטיחותית על פי מה שרואים בסרטון. הם מוזזים אל תוך ההמון, חלקם לצדדים – וכאן עולה השאלה האם המחוסמים האלה, 40 דקות לפני האסון, כן חסמו את הדרך והוזזו רק בלחץ ההמון. האם המחוסמים הלה יצרו והיוו מכשול בהמשך – וזה יכול להסתדר אולי עם אותן עדויות של עשרות ניצולים שאומרים שהיה מחסום".

במשדר דיבר גם ראובן, מניצולי האסון – שהיה במקום באותם רגעים: "הגענו קבוצה של ארבעה חברים ועלינו לאותו מעבר בשביל להכנס להדלקה, הגענו כמה דקות קודם. עוד לא הספקנו להכנס וכבר נסחפנו למטה והיינו בתוך ערמת האנשים. היינו בזירה עצמה מהשורות הראשונות של הערמה. חבר שהיה לידי איבד את ההכרה ועבר אחרי זה גם ניתוח ברגל שנשברה לכמה חלקים. כל השאר יצאו בשלום אבל ממש בדקות האחרונות, לא היינו מחזיקים ככה עוד הרבה זמן. מסביבנו בכל הצדדים כבר היו אנשים שלא שרדו", סיפר.

הוא הבהיר כי "לא היה מחסום כשעלינו, אף אחד לא הפריע לנו לעלות וכשעלינו כן אני זוכר את הציבור עולה, רוב הציבור רצה לעלות כי זה היה לפני תחילת ההדלקה. כשאנחנו עלנו במדרגות היה ממש סחף לעלות למעלה. כמעט ולא היו אנשים שרצו לרדת".

עם זאת, עדותו של ראובן הינה מהרגעים של האסון ממש, ציר זמן בו ידוע לכל שלא היה מחסום באותו זמן, והשאלה שעודנה נשאלת היא – האם היה מחסום זמן מה קודם לאסון, כפי שעולה מהתיעוד?



0 תגובות