מחקר חדש: דלקת בשריר הלב לאחר חיסון קורונה נדירה אפילו בקבוצת הסיכון

צבי טסלר No Comments on מחקר חדש: דלקת בשריר הלב לאחר חיסון קורונה נדירה אפילו בקבוצת הסיכון

במחקר משותף למערך הקרדיולוגיה בביה"ח בילינסון ולמכון כללית למחקר הראשון מסוגו בעולם הכולל מעקב משולב בתי"ח וקהילה המתפרסם ב- England Journal of Medicine New עולה: היארעות דלקת בשריר הלב לאחר חיסון קורונה נדירה אפילו בקבוצה הנמצאת בסיכון המוגבר ביותר – גברים צעירים

חיסון צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחקר המתפרסם בכתב העת הרפואי המוביל England Journal of Medicine New היום (חמישי), אשר נערך על ידי מערך הקרדיולוגיה בבית חולים בילינסון ומכון כללית למחקר, בחן את שכיחות דלקת בשריר הלב ואת חומרתה לאחר קבלת חיסון קורונה במנה ראשונה ושניה. מטרת המחקר הייתה לאפיין את ההופעה של דלקת בשריר הלב לאחר חיסון כנגד נגיף הקורונה בשני מישורים:

מה היארעות תופעת הלוואי: כלומר, כמה מבין כל 100,000 מחוסנים חוו תופעת לוואי זו?

מה מהלך המחלה: כלומר, עד כמה תופעת הלוואי הזו קשה מבחינת המהלך ל-3 חודשים לאחר השחרור?

במחקר נותחו רשומות אלקטרוניות אנונימיות של 2.5 מליון מטופלי כללית אשר חוסנו בחיסון כנגד נגיף הקורונה (Pfizer/BioNTech BNT162b2). המחקר שילב ניתוח עומק של נתוני תיקי חולים אשר פיתחו דלקת בשריר הלב, על ידי קרדיולוגים של ביה"ח בילינסון בראשות פרופ' רן קורנובסקי.

לראשונה נעשה איסוף וניתוח של מידע על כל מטופל, הכולל תוצאות מעבדה, הדמיות, טיפול תרופתי ועוד, לאורך תקופה שכללה את זמן הופעת המחלה וכ-12 שבועות לאחר השחרור מבית החולים – ובכך ייחודו. נתונים אלו נבדקו ונותחו על ידי קרדיולוגים מומחים, תיק אחר תיק באופן פרטני, על מנת לאמת את האבחנה ותאריך הופעתה, וכדי לבחון ולתאר את את מהלך המחלה ואת חומרתה בכלים מקובלים בעולם הקרדיולוגיה.

מהמחקר עולה: היארעות דלקת בשריר הלב לאחר חיסון קורונה נדירה אפילו בקבוצה הנמצאת בסיכון המוגבר ביותר – גברים צעירים.

ברוב המוחלט של המקרים שאותרו המחלה היתה קלה, לא נמצאו השפעות משמעותיות על התפקוד הלבבי.

המחקר מבוסס על ניתוח נתונים אנונימיים של 2.5 מיליון מטופלי כללית שחוסנו כנגד קורונה בחיסון של פייזר, 94% מהם קיבלו 2 מנות חיסון.

המחקר בדק את השכיחות והחומרה של דלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס) לאחר קבלת החיסון.

זהו המחקר הראשון להתפרסם בספרות המובילה המבוסס על איתור מקרי דלקת שריר הלב לאחר החיסון הכולל איסוף מידע מפורט על המחלה (במהלך האשפוז) ובאופן ייחודי – גם 12 שבועות לאחר השחרור.



0 תגובות