ח"כ אורבך נגד גלעד קריב: "התגרות ופגיעה ברגשותיהם של מגזרים"

    אבי רבינא 1 Comment on ח"כ אורבך נגד גלעד קריב: "התגרות ופגיעה ברגשותיהם של מגזרים"

    ח"כ אורבך הגיב למעשיו של ח"כ קריב הבוקר בכותל: "‏הכנסת ספר התורה הבוקר לעזרת נשים בכותל, בניגוד לסטטוס קוו, היא מעשה מתגרה המבזה ופוגע ברגשותיהם של מגזרים"

    צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך התייחס להתנהלות חברו לקואליציה, ח"כ גלעד קריב הבוקר ברחבת הכותל המערב ומתח ביקורת על מעשיו: "‏הכנסת ספר התורה הבוקר לעזרת נשים בכותל, בניגוד לסטטוס קוו, היא מעשה מתגרה המבזה ופוגע ברגשותיהם של מגזרים. מסע היח"צ של ח"כ גלעד קריב הבוקר הוא תקיעת מקלות בגלגלי הממשלה", כתב אורבך.

    ח"כ קריב הגיב: "ניר יקר. מזמין אותך להיות שותף ביישום מתווה הכותל שיסדיר את המחלוקת על דרך הפשרה. כידוע לך הממסד הרבני הוא זה שמונע את הדבר. הבה נוציא יחד המקלות מגלגלי מתווה הכותל".

    חה"כ אוריאל בוסו הגיב גם הוא לאורבך: "מי שהכשיר את קריב לפעולות הקיצוניות ולפרובוקציות סביב סוגיית הכותל אלו אתם חברי ימינה מי שהכותל יקר לליבו לא משדרג את מעמדו של קריב והרפורמים".

    כזכור, הבוקר הגיע ח"כ גלעד קריב, איש התנועה הרפורמית לכותל המערבי וניצל את חסינותו הפרלמנטרית על מנת להכנס עם ספר תורה לרחבת הנשים, שם 'קרא בתורה' לנשות הפרובוקציה המגיעות לכותל בכל ראש חודש ומפירות ברגל גסה את כללי המקום.

    בקרן למורשת הכותל הגיבו לאירוע: "הקרן למורשת הכותל המערבי מצירה על האירועים הקשים הבוקר ברחבת הכותל המערבי בעקבות החלטתו של ח"כ גלעד קריב להכניס ספר תורה לעזרת הנשים בניגוד להוראות המפורשות של משרד המשפטים".

    בתגובה למעשיו של קריב, ביצע ח"כ מאיר פרוש פרובוקציה משלו. פרוש נכנס לחדר ועדת החוקה בראשה עומד קריב והחל לומר פרקי תהילים בקול.

    צילום וידאו: ערוץ הכנסת, דוברות הכנסת

    צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

    עם כינוס הוועדה, כאמור, נכנס פרוש לחדר והחל לקרוא פרקי תהילים בקול ולהפריע לדיון הוועדה. בתחילה, יו"ר הוועדה אפשר לו לקיים את המחאה אולם לאחר שפרוש המשיך וקרא פרקים נוספים בזה אחר זה, קריב קרא אותו לסדר ובקריאה השלישית הורה להוציאו מן החדר.

    זמן קצר לאחר מכן, ח"כ פרוש התיישב על הרצפה ולא אפשר לסדרנים להוציא אותו מחדר הוועדה, ובעקבות כך הכריז יו"ר הוועדה על הפסקה בדיון.

    "אנחנו מכבדים את זכותו של ח"כ פרוש למחאה. לכן נצא להפסקה כדי שיוכל להשלים את הקריאה ואנחנו מקווים שח"כ פרוש יישאר גם לאחר מכן לדיון הענייני בחוק הרגולציה", אמר קריב.

    צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

    מאוחר יותר, יצא פרוש מהאולם ואמר: "אמשיך במחאה הזו עד שלא תעוף מהכותל. אתה לא תבוא לעזרת נשים ואני לא אבוא לפה".

    צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

    צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ניר אורבך היקר והצדקן
      לפלא הוא בעיני על כעסך על הרביי קריב
      מה לא ידעת מי הוא? לא ידעת מה האגנדה שלו?
      אתם הכשרתם את השרץ
      לכן אל תתפלאו
      הלכתם לישון עם כלבים מה הפלא שקמתם עם קרציות