אירוע "ושיננתם" מרשים באלעד | גלרייה

    ארי טננבוים No Comments on אירוע "ושיננתם" מרשים באלעד | גלרייה
    9:08
    26.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים נ"ח-נ"ט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכינוס 'ושננתם' שהתקיים השבוע באלעד, נשא מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א את המשא המרכזי והרחיב בדברי חיזוק לידיעת התורה וללימוד התורה בבין הזמנים.

    את דבריו פתח במעלת ארגון ושננתם, "הארגון כאן נקרא "ושננתם" על שם הפסוק "ושננתם לבנך", אשר על זה דרשו חז"ל (קידושין ל' ע"א) "ושננתם, שיהיו דברי תורה מחודדים בפיך, שאם ישאל לך אדם דבר אל תגמגם ותאמר לו, אלא אמור לו מיד".

    במרכז דבריו עורר מרן פוסק הדור על עידוד ידיעת הש"ס ולימוד דפי גמרא אצל בני הישיבות, כשבדבריו התבטא כי רבים מהבחורים היום יוצאים 'עמי ארצות' מהישיבה: "יש לעורר אודות מה שהורגלו בני הישיבות בדור האחרון ללמוד רק מעט דפי גמ', עד שבחור יוצא מהישיבה לנישואיו כעם הארץ ואין בידו ידיעה במרחבי הש"ס, ודבר זה עומד בעוכרינו היום ומעכב את גדילתן וצמיחתן של בני הישיבות לתלמידי חכמים מופלגים, וחובת הראשי הישיבות לרומם את הבחורים ולהכניס בליבם שאיפות של גדלות להיות בקיאים במרחבי הש"ס, ולראות שילמדו עכ"פ בסדר בקיאות כמה דפים בשבוע.

    לאחר מכן סיפר עובדות שראה בעיניו אצל גדולי ישראל בעניין ידיעת הש"ס: הגאון מטשעבין זצ"ל סיפר לי שבצעירותו כשהיה בגליציה חינכו כל בחור להיות בקי בש"ס, ומתוכם יצאו בסוף כמה בקיאים בש"ס, ועכ"פ גם מי שלא יצא בקי בש"ס השתוקק מאוד למושגים של גדלות לדעת ש"ס, אבל היום מעיקרא אין מחנכים את הבחורים להיות בקיאים בש"ס, ומחמת זה אין מצויים היום מתוך בני הישיבות מספיק גדולי תורה אמיתיים, כי מעיקרא אין מחנכים את הבחורים להיות גדולי תורה אמיתיים המלאים בש"ס ובפוסקים.

    עוד סיפר מרן פוסק הדור שליט"א: כ"ק אדמו"ר מגור בעל ה"בית ישראל" זצ"ל סיפר לי, שלמד עם אביו את כל הש"ס עם רש"י מגיל ט"ז עד גיל י"ח, ואמר שיש להחזיר עטרה ליושנה ולראות שכולם יעשו כן וילמדו ש"ס כולו בגיל הבחרות.

    "ובישיבת מו"ר הגה"צ רבי משה שניידער זצ"ל אפילו הבחורים הפשוטים היו לומדים לכל הפחות שני דפים בשבוע בסדר בקיאות, והמתמידים היו לומדים ארבעה דפים בשבוע בסדר בקיאות, ומו"ר זצ"ל היה בוחן את בני הישיבה בכל שבוע על הנלמד בסדר בקיאות.



    0 תגובות