התו הירוק ודעיכת הגל הרביעי: ויכוח בוועדה על הגדרת המחלים

    אבי רבינא וצבי טסלר No Comments on התו הירוק ודעיכת הגל הרביעי: ויכוח בוועדה על הגדרת המחלים

    ועדת העבודה והרווחה נזפה במשרדי הממשלה, ולא קיימה הצבעה לאישור התו הירוק החדש. ד"ר אלרעי-פרייס אמרה: "ההגדרות מיהו מחלים הן רפואיות, זאת לא החלטת ממשלה" | בתוך כך מצב החולים יורד ובעקבותיה מסתמנת התמתנות בתמותה | כל הפרטים

    מחלקת קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפי נתוני משרד הבריאות, אתמול 3,238 עדיין מאומתים, מהם 460 המשתייכים לציבור החרדי. מספר המאושפזים במצב קשה ממשיך לרדת  בחסדי שמיים ועומד על 505. בסך הכל נותרו 1,001 מאושפזים בבתי החולים, ויותר מ-50% מהאזרחים ברשויות ירוקות.

    בעקבות השינויים בהגדרות המחוסנים – דבר המשליך על התו הירוק החדש, ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשות ח"כ אפרת רייטן-מרום לא קיימה הצבעה על התקנות שהגישה לה הממשלה לצורך אישור התו הירוק החדש.

    כזכור, בימים האחרונים נכנסה הגדרת תוקף חדשה, ובה שינוי הגדרות מחוסן ומחלים. יו"ר הוועדה ח"כ רייטן-מרום הודיעה כי בכוונתה לקיים דיון נוסף בנושא ביומיים הקרובים בשל העובדה כי לטענתה אנשים רבים שמחוסנים לקורונה או מחלימים ממנה לא זכאים לתו הירוק ומחויבים להתחסן.

    חשוב לציין, כי התו מחייב את האזרחים להציגו בכניסה למקומות ציבוריים וזאת למרות הירידה הגורפת במספר החולים במצב קשה, מה שיוביל בעזרת ה' לירידה בתמותה. יודגש, כי עדיין, כל עוד לא קבעה הוועדה אחרת תוך שבוע, התו הירוק החדש וההגדרות החדשות אותן קבעה הממשלה – בתוקף.

    ח"כ רייטן-מרום נזפה במשרדי המשפטים והבריאות על שהתקנות לא הובאו לאישור הוועדה מראש וחרף פניות יזומות של הוועדה לממשלה על כך, הממשלה יצרה קשר רק ביום חמישי בערב ובקשה לזמן בבהילות את הוועדה. "מדוע ביקשתם לדרוס את הכנסת ואת תפקידה? הסמכות שלנו היא לפקח על עבודת הממשלה ואתם דורשים דיון מעכשיו לעכשיו כדי לאפשר באופן חריג את התקנות? ועוד טענתם שהוועדה היא זאת שעיכבה את הדיונים. אין לזה שחר. תעשו חשבון נפש".

    ח"כ רייטן-מרום, יחד עם חברי הכנסת איתמר בן-גביר ויוראי להב-הרצנו, מתחה ביקורת על כך שההגדרה מיהו מחלים לא נמצאת בתקנות ולא ניתנת לדיון או לשינוי על ידי הכנסת, אלא תיקבע על ידי משרד הבריאות.

    בתגובה אמרה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "ההגדרות לכך הן מקצועיות-רפואיות ומשתנות תדיר, זו לא החלטה של הממשלה. לדוגמה: מי נדרש להיות בבידוד אחרי מגע עם חולה מאומת".

    ח"כ רייטן-מרום: "אבל השלכה שלהן עלולה לפגוע בזכויות אזרחי המדינה. מדוע ההגדרות לא יובאו בפני הוועדה כדי שנשמע ונקיים דיון ציבורי? הפקעתם את תפקיד הכנסת מידיה"

    ח"כ בן גביר: "גם הגדרה רפואית זה לא קודש קודשים, אפשר לשאול שאלות"

    עו"ד טל פוקס מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות: "אין כאן שאלות של מדיניות, אלא הגדרה רפואית קלינית בלבד. בוודאי שאת המדיניות ניתן לאשר או לדחות".

    פרופ' חגי לוין מההסתדרות הרפואית: "השיקולים בבריאות הציבור צריכים להיות שיקולים רחבים. לא צריך להסתכל רק על הצד הרפואי הצר. הגדרת מחלים היא לא הגדרה לרופאים, זאת הגדרה שממנה נגזר התו הירוק ועוד החלטות. לדוגמה, מדוע מחייבים בני נוער במנה שלישית כשעדיין אין מספיק נתונים על כך?"

    ח"כ רייטן-מרום: "מה גם שהילדים בדרך כלל אינם חווים סימפטומים קשים של המחלה"

    ד"ר אלרעי-פרייס בתגובה: "זה לא קשור לתחלואה קשה, אלא הסיכוי של הילד להידבק ולהדביק אחרים. בכל מקרה, גילאים 12-15 לא נדרשים כרגע לקבל בוסטר, אלא רק בעוד כחודשיים. עד אז, נוכל לשנות בהתאם לנתונים".

    תמונת מצב החולים העדכנית:

    3,594,416 מתחסנים מנה שלישית.
    5,661,428 מתחסנים מנה שנייה.
    6,150,462 מתחסנים מנה ראשונה.

    חולים קשה אתמול, לפי קבוצות גיל לכל 100 אלף :
    •בני 60 ומטה:
    לא מחוסנים – 6.7
    מחוסנים ללא מנת דחף – 1.1
    מחוסנים עם מנת דחף – 0.3
    •בני 60 ומעלה:
    לא מחוסנים -148.3
    מחוסנים ללא מנת דחף -27.6
    מחוסנים עם מנת דחף -2.4

    3,186 מאומתים חדשים אתמול (4.10).
    119,841 נבדקים לגילוי הנגיף אתמול (4.10).

    היום, 5.10 נכון לשעה זו:
    505 חולים שמצבם מוגדר קשה.
    198 מונשמים.
    7,843 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.



    0 תגובות