המשטרה השלימה את חקירת הפיגוע בתחנה המרכזית

בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה השלימה את חקירת הפיגוע בתחנה המרכזית

במסגרת החקירה נאספו ראיות, נגבו עדויות ובוצעו פעולות חקירתיות מגוונות. היום יוגש נגד המחבל כתב אישום.

זירת פיגוע. ארכיון צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משטרת ישראל השלימה את חקירת פיגוע הדקירה שהתרחש לפני שבועיים וחצי ברחוב יפו בירושלים והיום (חמישי) יוגש נגד המחבל כתב אישום.

בתאריך 13.9 בשעות הצהריים, הגיע פלסטיני קטין (17) תושב דיר אלעסל הסמוכה לחברון לרחוב יפו סמוך לתחנה מרכזית ירושלים. המחבל נכנס לבית עסק, שם דקר באמצעות סכין שני אזרחים שהחלו להתעמת איתו. שוטרות מג"ב שהבחינו במתרחש חתרו למגע ונטרלו את המפגע ובכך מנעו פגיעה באזרחים נוספים.

כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הגיעו למקום האירוע. בתום הערכת מצב שקיים מפקד המחוז בשטח, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

במסגרת החקירה נאספו ראיות, נגבו עדויות ובוצעו פעולות חקירתיות מגוונות, מהם עלה כי המחבל נכנס באותו היום יחד עם חברו לתחומי מדינת ישראל לאחר שסיפר למשפחתו כי הוא נוסע לאסוף את משכורתו ממקום שבו עבד.

במסגרת החקירה, חוקרי היחידה המרכזי במחוז ירושלים התחקו אחר המסלול שעשה המחבל עד לפיגוע. תחילה נסע ברכבת הקלה מצומת הגבעה הצרפתית לתחנה המרכזית, משם המשיך רגלית על רחוב יפו ולאחר שרכש לעצמו פחית משקה אנרגיה חזר לכיוון התחנה המרכזית. בהמשך שב המחבל על עקבותיו וצעד על רחוב יפו עד לבית העסק. המחבל נכנס לתוכו ודקר מספר רב של פעמים שני בחורים צעירים עד שנוטרל בידי שוטרות מג"ב בתוך זמן קצר. כתוצאה מהפיגוע נפצעו שני האזרחים ופונו לטיפול רפואי. המחבל נעצר והועבר לטיפול רפואי ומעצרו הוארך מעת לעת בבימ״ש.

עוד במסגרת החקירה, איתרו חוקרי המשטרה פרסומים של המחבל ברשתות החברתיות שהינם בעלי אופי השתייכות לארגון הטרור חמאס והזדהות עם גורמי ומעשי טרור שונים. עם סיום החקירה במשטרה וגיבוש תשתית ראייתית כנגדו, יוגש נגדו בבימ״ש מחוזי בירושלים ע״י הפרקליטות כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול עם כוחות הביטחון נגד מחבלים וגורמי טרור באשר הם למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל".



0 תגובות