מרעיש: חוקרי סייבר ישראלים חשפו פרצה שמדליפה אלפי סיסמאות

    ארי טננבוים No Comments on מרעיש: חוקרי סייבר ישראלים חשפו פרצה שמדליפה אלפי סיסמאות

    חוקרי סייבר ישראלים גילו פרצה במנגנון של מיקרוסופט, שמטרתו לאפשר גישה של משתמשים למוצרי מיקרוסופט כמו שירות הדוא"ל Outlook | הפרצה התגלתה על ידי חוקר סייבר ישראלי, עמית סרפר מחברת הסייבר גארדיקור | כל הפרטים

    צילום: דובר צה"ל
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מושפעים ממנה מספר רב של אנשים ועסקים המשתמשים במוצרי מיקרוסופט ברחבי העולם. הפרצה גורמת לדליפת שמות משתמש וסיסמאות של המשתמשים. המידע שדלף יכול לשמש תוקפים כדי להתפשט בתוך הארגון במהלך התקפת סייבר, ובמקרים מסוימים אף לבצע את הפריצה הראשונית לתוך הארגון.

    מדובר בבעיה שמקורה בדרך בה תוכנן המנגנון על ידי מיקרוסופט, ששולח את השמות והסיסמאות לדומיינים באופן אוטומטי. צוות החוקרים שאיתר את הפרצה, רכש מספר דומיינים אליהם נשלח המידע. זמן קצר לאחר מכן החלו להגיע לדומיינים שמות משתמש וסיסמאות. בין התאריכים 16 באפריל עד ה-25 באוגוסט הגיעו לחוקרים מעל ל-372 אלף שמות משתמש וסיסמאות, מתוכם סיסמאות שדלפו מאפליקציות שונות.

    תקרית זו מראה שסיסמאות יכולות לדלוף מחוץ לארגון על ידי שירות לגיטימי, שנועד במקור לייעל את פעולות הארגון, מבלי שאף אחד ממחלקות או אבטחת מידע יהיה מודע לכך.

    חוקרי הסייבר שחשפו את הפרצה הם בעלי עבר עשיר של הישגים בינלאומיים בתחום אבטחת המידע. עמית סרפר שגילה והוביל את המחקר, שימש בעברו כחוקר סייבר במשרד ראש הממשלה, זכה לחשיפה עולמית לאחר שהיה החוקר הראשון לפתח חיסון כנגד תוכנת הכופרה NotPetya אשר תקפה מאות ארגונים ברחבי העולם וגרמה לנזקים המוערכים ביותר ממיליארד דולרים. בנוסף גילה חיסון כנגד מתקפת הכופרה Bad Rabbit שפגעה בחברות תשתית, תחבורה ושדות תעופה ברוסיה, אוקראינה ומדינות נוספות. סרפר חשף גם מחקר שהיה ממוביליו, של תקיפה מתוחכמת על ספקיות סלולר בעולם שנמשכה מספר שנים בלי שהתגלתה ואשר חשפה מידע על מיליוני מינויים במטרה לעקוב באופן ספציפי אחרי אנשים בתפקידים רגישים.



    0 תגובות