לפיד לעמיתו הרוסי: "ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול מול איראן"

    שלמה ריזל No Comments on לפיד לעמיתו הרוסי: "ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול מול איראן"

    בפתח פגישתם הבהיר שר החוץ, יאיר לפיד לעמיתו הרוסי לברוב כי ישראל שומרת לעמה את הזכות לפעול נגד ההתחמשות הגרעינית של המשטר בטהרן. "העולם צריך לעצור את איראן מיכולת גרעינית, לא משנה המחיר, אם העולם לא יעשה זאת, ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול"

    צילום: שלומי אמסלם, לע״מ
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וידיאו: עוז אביטל, לע״מ

    שר החוץ, יאיר לפיד נפגש עם עמיתו שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב במסגרת ביקורו המדיני ברוסיה. השניים מסרו הצהרה לתקשורת בפתח הפגישה.

    שר החוץ, יאיר לפיד התייחס לנושא הגרעין האיראני ואמר כי "ההתקדמות של איראן ליכולת גרעינית היא לא רק בעיה ישראלית – היא בעיה של העולם כולו".

    צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

    לדבריו: "המסר לאיראן חייב להיות חזק וברור. איראן גרעינית תוביל למרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון. העולם צריך לעצור את איראן מיכולת גרעינית, לא משנה המחיר. אם העולם לא יעשה זאת, ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול".

    עוד הוסיף לפיד: "אני לא רוצה שייווצר הרושם כאילו כל השיחה של השר לברוב ושלי עסקה רק באיומים ובמלחמות. בין רוסיה לישראל יש קשרים עמוקים וחזקים שנוגעים בכלכלה, בתרבות, בתיירות, באנרגיה ובמדע. את הקשרים האלה אנחנו רוצים ויכולים לפתח. בעולם שנפגע מהמגיפה, אנחנו צריכים למצוא דרכים חדשות לעשות עסקים ולפתח קשרי תרבות ומסחר".

    שר החוץ הרוסי אמר כי יש לשמור על ריבונותה של סוריה, וציין כי חשוב לסייע לה לשקם את התשתיות שנהרסו בזמן מלחמת האזרחים ולהעניק לה סיוע הומניטרי.

    צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

    מוקדם יותר היום, בפתח הביקור המדיני במוסקבה, הניח שר החוץ, יאיר לפיד זר בקבר החייל האלמוני, וחלק כבוד לחיילי הצבא האדום שנפלו במלחמת העולם השנייה.

    "ישראל מוקירה את תפקידה של בריה"מ בהבסת גרמניה הנאצית וחלקו של הצבא האדום בשחרור מחנות ההשמדה", אמר לפיד. "על האנדרטה שנחנכה ב-1967 ומוצבת בסמוך לחומת הקרמלין מופיעה הכתובת: "שמך אינו ידוע, אך מעשיך ייזכרו לעד.״ והאש דולקת בה תמיד".

    צילום: שלומי אמסלם, לע״מ



    0 תגובות