הרמטכ"ל מגיב לביקורת: "החיילים והמפקדים מצוידים בכל הכלים"

    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל מגיב לביקורת: "החיילים והמפקדים מצוידים בכל הכלים"

    בתגובה לביקורת הרבה על ההתנהלות שהובילה למותו של לוחם מג"ב, אמר הערב הרמטכ"ל כוכבי: "החיילים והמפקדים מצוידים בכל הכלים ובהוראות פתיחה באש חדות וברורות. כל טענה אחרת משוללת כל יסוד והיא אינה אלא שקר מוחלט"

    הרמטכ"ל כוכבי צילום: דו"צ
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, התייחס היום (חמישי) בטקס חילופי מפקד חיל הים לביקורת על ההתנהלות שהובילה למותו של לוחם משמר הגבול, בראל חדריה שמואלי הי"ד. "החיילים והמפקדים מצוידים בכל הכלים ובהוראות פתיחה באש חדות וברורות. כל טענה אחרת משוללת כל יסוד והיא אינה אלא שקר מוחלט", אמר כוכבי.

    הרמטכ"ל אמר כי צה"ל חוקר את מותו של הלוחם: "בימים אלו אנו משלימים תחקיר יסודי שהופך כל אבן, זהו תחקיר שמבוסס על אמות מידה מקצועיות וערכיות בלבד. במקרים רבים התפתחו אירועי אלימות והפעלת אמצעי לחימה לאורך הגבול, נפגעו מחבלים רבים על ידי חיילי צה"ל".

    "החיילים והמפקדים מצוידים בכל הכלים ובהוראות פתיחה באש חדות וברורות. כל טענה אחרת משוללת כל יסוד והיא אינה אלא שקר מוחלט", הוסיף כוכבי. "כל חייל הניצב בפני איום וסכנת חיים, בשגרה או בלחימה, רשאי, צריך ומחויב לפעול בחדות, לחתור למגע ולסכל את האיום".

    לדבריו "מפקדי צה"ל לא שולחים חיילים לקרב – הם יוצאים איתם ומובילים אותם – גם באירוע זה המח"ט והמפקדים הובילו מלפנים ושהו עם החיילים בקו המגע עם האויב".



    0 תגובות