משפחות אסון מירון לוועדה: "מאז האסון, אף גורם לא הציע את עזרתו"

נדב דוד No Comments on משפחות אסון מירון לוועדה: "מאז האסון, אף גורם לא הציע את עזרתו"

חרפה: פורום משפחות אסון מירון במכתב זועם וכאוב לוועדת החקירה הממלכתית, מבהירים כי אין אף גורם במדינה שהציע את עזרתו או מלווה את המשפחות. אפי' פניה לקבלת מידע לא נעשתה. בנוסף המשפחות זועמות על הוועדה שלא מאפשרת נציגות קבועה של המשפחות באולם

תפילות לע"נ הרוגי אסון מירון במדרגות המוות במירון צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פורום משפחות אסון מירון שיגר היום (חמישי) מכתב חריף אל יו"ר ועדת החקירה הממלכתית השופטת נאור בו מחו על ההתעלמות וחוסר הטיפול המשווע למשפחות האומללות : "מאז האסון לא טרח אף גורם לבוא בדברים עם המשפחות כדי להעניק סיוע נפשי/פיזי למי שחרב עולמם בן לילה".

פורום המשפחות מציין כי המשפחות הפכו לשקופות בעיניי הרשויות, "האסון הכבד אשר טילטל את עולמם של 43 משפחות, והאבדן הכואב של בנים, אחים והורים מכה בנו יום יום ושעה שעה. לאסון הכבד מצטרפת התחושה הקשה של המשפחות אשר הפכו לשקופות עבור הרשויות, שקופות עבור מקבלי ההחלטות ומסתבר ששקופות גם עבור הועדה שאת עומדת בראשה".

במכתב ששיגר פורום המשפחות צוין כי "מאז קרות האסון לא טרח אף גורם לבוא בדברים באופן רציני עם המשפחות כדי להעניק סיוע נפשי או פיזי למי שחרב עולמם בן לילה. אף גורם לא ניסה להציע עזרתו, אף גורם לא ביקש מידע אודות האסון, ואף גורם לא מלווה את המשפחות. לכל הנוגעים בדבר ולכל האחראים נוח לראות בנו שקופים, חסרי מעמד ונטולי קשר לאסון הכבד".

בנוסף לכל זה קובלים בפורום כי כל לא פנו מהוועדה לבני המשפחות, "למשפחות מידע חשוב הנוגע לאסון, מידע הנוגע לשיחות שנעשו עם החללים טרם קרות האסון, וכן היחס המשפיל לו זכו במתחם אבו כביר, וכמובן היחס המבזה והמשפיל שהם מקבלים בדמות התעלמות טוטאלית של הרשויות".

עוד הוסיפו בכאב, "כאילו לא היה אסון וכאילו אין מאות בני משפחה שעולמם חרב בגלל מחדל לאומי של הפקרת מתפללים תמי לב אשר נתנו אמונם במי שהיו אמורים לשמור על בטחונם ובטיחותם".

הפורום ציין כי "בשם ועד הפעולה נעשתה פניה לועדה לבקש להופיע בפניכם, וכן לשמור נציגות קבע של המשפחות באולם הדיונים. בתגובה שממשיכה את הקו האטום התבשרנו על ידי דוברת הועדה שאין בנמצא מקום לנציגות בני המשפחות, והכניסה תהיה על בסיס מקום פנוי, משל היו המשפחות מטרד או אולי אזרחים סקרניים הבאים "לבלות" באולם הדיונים כאזרחים הבאים לפעילות העשרה משפטית".

בפורום המשפחות מבהירים כי "לא הופתענו. משפחות נספי מירון הפכו מטרד עבור הרשויות ובצר לנו הוקם ועד פעולה שמטרתו להגן ולשמור על כבודם של חללי המחדל הלאומי הנורא, לשמור על כבודם של המשפחות ויתרה מכך: לוודא שיהא זה האסון האחרון".

בפורום המשפחות מביעים שאט נפש מהזלזול הבוטה של הוועדה וכותבים, "תשובת הועדה המציעה לבני המשפחות להיכנס על בסיס מקום פנוי היתה הקש השובר את גבם הכפוף ממילא של בני המשפחה, ובשם בני המשפחה אנו מבקשים ממך לשקול שנית את בקשת המשפחות לאפשר לנציגות של 3-5 בני משפחות להיות במשמרת קבע באולם הדיונים".

בסיום המכתב הכאוב והקשה כותבים נציגי המשפחות, "ייתכן והדבר אינו עולה בקנה אחד עם הפורמליסטיקה אך גם הקורבן הכבד אותו שילמנו באבדן הכבד אינו כתוב בשום תקשי"ר כמחויב המציאות".



0 תגובות