הדרך לתורה: היערכות שיא ב"קרן ההסעות" לפתיחת שנת הלימודים החדשה

ארי טננבוים No Comments on הדרך לתורה: היערכות שיא ב"קרן ההסעות" לפתיחת שנת הלימודים החדשה

בהנהלת הארגון ממשיכים להיערך להסעתם של אלפי ילדי ישראל ממשפחות מתחזקות אל בתי הספר התורניים של החינוך העצמאי | "בתקופת הקורונה הורים רבים ראו שיש 'אבא ואמא' לילדים שלהם", מספרים ב"קרן ההסעות", "בעוד בתי הספר הכללים ניסו להשאיר את התלמידים בבית ללמוד ב'זום', אנחנו נלחמנו על כל ילד להביא אותו לבתי הספר וללוות אותו אישית ורגשית"

צילום: יח"צ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הדרך לתורה: ההכנות לפתיחת שנת הלימודים החדשה נמשכות במרץ, כאשר בבתים רבים בישראל, במיוחד אצל משפחות מתחזקות מערי השדה, ניכרת התרגשות רבה לקראת חזרתם של הבנים והבנות אל ספסל הלימודים בבתי הספר התורניים של החינוך העצמאי. מדובר באלפי ילדי ישראל טהורים מבתים שחלקם רחוקים מאד מתו"מ, שבשבוע הבא ילבשו ציצית, יחבשו כיפה, יעמיסו את ילקוטיהם בספרי קודש ויעלו את האוטובוס המיוחד של 'קרן ההסעות' בדרכם אל בית הספר התורני.

בתום שנה לא פשוטה בצל מגפת הקורונה, ולנוכח ההתפרצות המחודשת של זן הדלתא העלולה לשבש שוב את סדרי הלימודים, מקיימים בהנהלת 'קרן ההסעות' היערכות מיוחדת של מערך ההסעות האדיר תוך הבנה כי ייתכנו שוב שינויים מהותיים. "אנחנו כל הזמן עם היד על הדופק", אומר אחד המנהלים, "אנחנו נערכים להגבלות חדשות שעלולות להגיע בתוך זמן קצר ולשנות לנו את כל מערך ההסעות. אבל השליחות שלנו היא להבטיח שכל ילד שרוצה ללמוד תורה יוכל להגיע לבתי הספר התורני".

שנת הקורונה שיבשה רבות את מערך ההסעות הסדיר והמאורגן של 'קרן ההסעות'. "בכל פעם שהודיעו על סגר, או על ימי לימודים חדשים, נאלצנו לבצע התארגנות מחודשת של ההסעות", אומרים בארגון, "למשל, כשהגבילו לחצי את מספר הנוסעים בכל הסעה או אוטובוס, נאלצנו להכפיל את כמות ההסעות לכל יישוב. ישבנו ימים ולילות לארגן את ההסעות כדי להבטיח שאנחנו לא משאירים אף ילד בבית, ומצד שני למנוע בזבוז כספים מיותר. זו הייתה עבודה מפרכת אבל מסתבר שהיא הוכיחה את עצמה".

כידוע, נגיף הקורונה חולל משבר חינוכי גדול במערכת החינוך הממלכתית, כאשר מיליוני ילדים נותרו בבתיהם, מנסים להשלים שעות לימוד באמצעות ה'זום'. והנה, דווקא בתום שנה מאתגרת כזו הופתעו ראשי 'קרן ההסעות' לגלות כי חלה עליה בכמות התלמידים המגיעים לבתי הספר של הקירוב, כיתות חדשת נפתחו והביקוש להסעות רק גדל.

"זה הפליא אותנו מאד", מספר אחד מראשי הארגון, "מסתבר שדווקא המאמצים האדירים שהשקענו בשנה זו – לא לאבד אף תלמיד שרוצה להגיע לבית הספר בזמן הקורונה, הראה להורים את המחויבות הרגשית והחינוכית שלנו כלפי הילדים שלהם. בעוד שברוב בתי הספר בארץ, ניסו להימנע מלימודים ולקיים אותם דרך הזום, אנחנו שידענו מה ערכו של כל יום לימודים בבית הספר התורני, עשינו 'שמיניות' להסיע את הילדים שרצו להגיע לבתי הספר, וההורים שראו את ההשקעה הזו הבינו כי בתי הספר שלנו הם המקום הטוב ביותר עבור ילדיהם".

בקרן ההסעות מספרים על בתי ספר שכבר שעמדו לקראת סגירה מחוסר תלמידים, וכעת עם פתיחת שנה"ל החדשה הם רושמים גידול בתלמידים. "יש בית ספר לבנות בפרדס חנה שכבר נועד לסגירה והנה השנה אנחנו פותחים אותו עם 180 בנות. כך בבית ספר בחיפה, שבמשך שנים לא היו בו כיתות מסודרות והשנה יש בו פתאום כיתה תקנית. כך בבית ספר בבית שאן שגדל ל-360 תלמידים או בית ספר בבאר יעקב שצומח בכל שנה בשתי כיתות", הוא אומר.

גם מנהלי בית הספר ראו שינוי עצום בשנה זו. "הפרויקט המדהים של האברכים שלכם שהמשיכו להגיע לבתי הספר גם בשיא הקורונה, שינה לי את כל בית הספר", סיפר בדמעות אחד ממנהלי בית ספר 'החינוך העצמאי' איש שם בארץ, "זה חלחל להורים שיש 'אבא ואמא' לילדים שלהם, שיש לחונכים הללו רגש ואחריות כלפיהם. שהם לא רק מספר, אלא ילדים עם נשמה שצריכים יחס אוהב ומחבק גם כשכולם מנסים להתנער ולברוח מאחריות. זה השפיע גם על ההורים בכיתות נמוכות".

בארגון אומרים, כי השינויים התכופים של מערך ההסעות גוררים הוצאות כבדות של גיוס רכבים ונהגים נוספים, ואף תלונות רבות מצד מנהלי חברות ההסעות שהשינויים הללו הופכים את הפרויקט ללא כלכלי עבורם. "למזלנו הרב, רבים מהנהגים וממנהלי חברות ההסעה רואים שאצלנו זה לא עסק אלא עבודת קודש ושליחות חינוכית להביא ילדים לתלמודי תורה", אומרים בארגון, "רבים מהם מעריכים זאת ועושים את העבודה גם אם היא לא הכי כלכלית. 'זה שומר עלינו ונותן לנו הצלחה בעסק', הם אומרים".



0 תגובות