בצה"ל מעבירים את האחריות לדרג המדיני: "כל הצדדים לא רוצים במלחמה"

    קובי פינקלר No Comments on בצה"ל מעבירים את האחריות לדרג המדיני: "כל הצדדים לא רוצים במלחמה"

    מרככים את השטח? גורמים בצה"ל בתדריך לעיתונאים מרגיעים את השטח וטוענים כי דרג המדיני יחליט: "כל הצדדים לא רוצים במלחמה. מצד השני זה בלתי נסבל לשגר רקטות פעם בשבועיים שלושה" אומרים שם | צבא לבנון תפסו את המשגר עם לוחמי חיזבאללה, מה שמראה על חוסר משילות ומורתעות של ארגון הטרור הלבנוני שיורים לא על מנת לפגוע | כל הפרטים על האירוע החריג

    גבול לבנון צילום: פלאש 90
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גורמים בכירים בצה"ל מגיבים לראשונה לעיתונאים מאז האירוע הביטחוני בגבול לבנון מעט לפני השעה 11:00, במסגרתו מאיזור מורדות הר דב, נורו כתשע עשרה מטרות, שלוש מהן נחתו בשטחים בתוך לבנון, 16 נורו לעבר שטחים פתוחים, 10 יורטו, 6 רקטות נפלו בשטחים פתוחים. בחסדי שמיים אין נזק ואין נפגעים, חיזבאללה קיבל את האחריות לירי למרות שהוא בוצע בידי ארגוני צד פלסטינים. וזאת בניגוד לאירועים הקודמים שבהם ארגונים פלסטיניים ירו מלבנון, גם לקריית שמונה לפני יומיים וגם במהלך מבצע שומר החומות.

    חיזבאללה שמוכיח שוב ושוב שהוא הריבון באזור ירה בכוונה לשטחים פתוחים ברמת הגולן, לפי הידיעות שיש לאותם גורמים בצה"ל  וגם מסרטונים שרצים ברשתות  הערביות. צבא לבנון תפסו את המשגר עם לוחמי חיזבאללה, מה שמראה על חוסר משילות ומורתעות של חיזבאללה כי הם יורים לא על מנת לפגוע. כמו כן ניכר כי כיפת ברזל משרה הרבה ביטחון על העורף הישראלי, וכי ההנחיות לעורף בגליל כבשגרה בתוקף.

    לדברי צה"ל הצבא תקף בעוצמה עם מטוסי קרב ועם ירי של לוחמי התותחנים לכל רוחב הגזרה ביום רביעי, כולל פגיעה בתשתיות שמשמשות גם את ארגוני הטרור. מהאירוע ניכר כי למרות הכל חיזבאללה לא מצליח להטיל את המורא שלו על הפלסטינים הסוררים, גם ממשלת לבנון לא מצליחה לעשות את מה שצריך בדרום לבנון. המטרה שלהם היא להראות שהם הגיבו.

    לפי אותם גורמים ב כולם כרגע בהערכת מצב, נראה האם נכון ואיך נכון להגיב, ההנחיות הביטחוניות כרגע הן בהחלט שגרתיות. אין לישראל עניין לצאת למלחמה אבל היא לא  תסבול את הטפטופים האלו, ולא תיתן ללבנון להפוך לקו עימות.

    שאלות ותשובות:

    חיזבאללה לוקח על עצמו תפקיד הריבון ואומר שהוא יחטוף גם על ירי פלסטיני?

    הוא מנסה להיות הריבון, אבל בתגובה הוא מראה שהם לא הריבון, הוא אמר בעבר שהם ירו ללא אישורם. אין להם ברירה בגלל שפגעו גם בתשתיות שמשרתות אותם.

    האם מעכשיו תבחנו מחדש את הקונספט שראינו מטחים של ארגונים סוררים לנוכח העובדה שעכשיו חיזבאללה לקח אחריות?

    היו שניים שלושה אירועים של מטחים חד ספרתיים של ארגונים סוררים, אנחנו מגינים על תושבי הצפון וישראל, לא מעניין מי ירה את הרקטות, ראיתם שהגבנו בתוקפנות בלילה עם תקיפות מטוסים ותותחנים.

    אם הם ירו לשטחים פתוחים למה היו עשרה יירוטים?

    בחלק מהמקומות מיירטים גם אם מדובר בשטחים פתוחים, בחלק מהמקומות לא לוקחים סיכון ומיירטים בכל זאת כי מדובר במרחקים קצרים בסופו של דבר. לא לוקחים סיכונים.

    ירי של 19 רקטות מעיד שחיזבאללה מורתע?

    מה שקרה זה ששש עשרה מהמטרות עברו את הגבול, הוא יורה לכיוון שטחים פתוחים. אנחנו יורים על תשתיות, פגענו בתשתית מאוד משמעותית, ירינו 112 פגזים ותקפנו באמצעות מטוסי קרב, הוא ירה לעבר רמת הגולן.

    כמה הופתעתם?

    אני לא מקטין את האירוע, חלק מאיתנו לא מופתעים, העלנו כוננות עם כיפת ברזל, עשינו פעולות נוספות, זה אירוע משמעותי, אנחנו לוקחים את זה מאוד ברצינות, אם חיזבאללה היה רוצה להגיב תגובה משמעותית הוא יודע לעשות את זה.

    אולי מדובר בכיוון אחר, בסוף מדינת לבנון קורסת, חיזבאללה אין לו זכות קיום בלי לשמור על לבנון, אין לו אינטרס בסוף ליצור מתיחות נשלטת כדי להצדיק את עצמו במצב שלבנון קורסת והוא יחטוף את האש. חיזבאללה יודע להבהיר להם שאתם מפסיקים עם זה. יש פה ניסיון של חיזבאללה למתיחות נשלטת?

    יש טעם בדבריך, אם אתה מתייחס לאירוע מלפני יומיים, זה לא באישור חיזבאללה להערכתנו, יכול להיות שעכשיו זה מהרצון שלו לקחת משילות כמו שאתה אומר.

    סגרתם מעגל על זהות היורים ברביעי?

    אני לא יודע את השם ואת הפרטים המדויקים של הבן אדם הספציפי שירה, מדובר בתת ארגון פלסטיני, על הירי של חיזבאללה ממש רצים סרטים של אזרחים שמאוד כועסים על אנשי חיזבאללה וצבא לבנון מדווח שהם תפסו את המשגר. אנחנו לא בונים עליהם אבל יש לזה ערך.

    מה ההערכה שלכם לגבי ההמשך?

    זה יוחלט בשעות הקרובות על ידי דרג מדיני, לצבא יש עמדה מקצועית בנושא, כרגע כולם נמצאים אצל שר הביטחון, הדרג המדיני יחליט. כל הצדדים לא רוצים במלחמה. מהצד השני זה בלתי נסבל, אנחנו לא ניתן לשגר רקטות פעם בשבועיים שלושה.

    מה אתה אומר לישראלים שנמצאים בצפון ועכשיו מתחילים לבטל?

    ההנחיות רגילות, לא מבטלים ולא פותחים מקלטים. מצד שני אנחנו ערוכים לכל הסלמה. נכון לשעה זו ההנחיות לעורף בשגרה מלאה.

    אתם מייחסים את העובדה לירי לשטח פתוח כהרתעה, אתה לא חושב שמנסים ליצור משוואה כמו עזה של חוקי משחק?

    אתה אומר טענה הגיונית, בגלל זה אמרתי שאנחנו לא מוכנים למשוואה הזאת, זה מראה שהוא לא רוצה מלחמה, הוא מצפה לסגור את האירוע.



    0 תגובות