הקואליציה לאופוזיציה: נקים את הוועדות בלעדיכם

    אבי רבינא No Comments on הקואליציה לאופוזיציה: נקים את הוועדות בלעדיכם

    יו"ר הקואליציה עידית סילמן לח"כ יריב לוין: "אם לא תסכימו להתקדם, ניאלץ להמשיך בהקמת הוועדות בלעדיכם". ח"כ לוין מרכז האופוזיציה: "המכתב של עידית הוא פשוט חוצפה. קודם מציעים הצעה מקפחת באופן קיצוני ואז ממתנים קצת את הקיפוח ומציגים את זה כוויתור"

    צילום: פלאש 90
    13:08
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on "שיר השירים": הרב שלמה רוזנשטיין ונפתלי קמפה מתכוננים לשבת חול המועד | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ‏הקואליציה צפויה להפעיל השבוע את הועדות גם ללא הסכמה של האופוזיציה. ברוב הנושאים הגיעו להסכמות: האופוזיציה תקבל את ראשות ועדות הקליטה, המדע, מעמד האישה וביקורת המדינה. כמו"כ הקואליציה תחזיק ברוב של חבר אחד במקום שניים ברוב הועדות, חוץ מהכספים שם תחזיק ברוב של שניים.

    יו"ר הקואליציה סילמן במכתב ליו״ר סיעת הליכוד לוין הבהירה לו כי אינם מתכוונים ללכת בשיתוף פעולה בחלוקת הוועדות, לדבריה, "הגענו לקצה גבול הוויתורים. אם לא תסכימו להתקדם, ניאלץ להמשיך בהקמת הוועדות בלעדיכם".

    יריב לוין אמר בתגובה: "המכתב של עידית הוא פשוט חוצפה. קודם מציעים הצעה מקפחת באופן קיצוני ואז ממתנים קצת את הקיפוח ומציגים את זה כוויתור. אי אפשר לקבל מצב שהליכוד יקבל ייצוג מזערי במקומות המרכזיים תוך עיוות מוחלט של תוצאות הבחירות והרכב הכנסת, רק כי לקואליציה נוח לייצר לעצמה רוב מלאכותי, בפרט לקראת התקציב".

    באופוזיצייה צפויים להגיש עתירה לבג"ץ כ נגד הדורסנות חסרת התקדים בכנסת נגד האופוזיציה. למרות שהממשלה קמה על קולות 60 חכי"ם, חלוקת החברים בוועדות לא משקפות כלל את יחסי הכוחות ומפלגת הליכוד קיבלה אותם מספר מקומות כמו מפלגות שהם בעלות 6 מנדטים.



    0 תגובות