הצד הנכון של תל-אביב: חיים גאולה ללא הפסקה | גלרייה

    ארי טננבוים No Comments on הצד הנכון של תל-אביב: חיים גאולה ללא הפסקה | גלרייה
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה כבר שלושים-ושבע שנים שבהתאם לתקנתו של כ"ק הרבי מליובאוויטש זי"ע, עורך מרכז חב"ד תל-אביב את הכינוס המרכזי בענייני בית הבחירה והגאולה בעיר ללא הפסקה – תל-אביב, בהשתתפות המוני בית ישראל מכל החוגים שמילאו מפה לפה את ההיכל הגדול של בית הכנסת חב"ד 'גאולת ישראל' שבלב העיר.

    הכנס, בהנחייתו של המרצה המפורסם, הרב מנחם גערליצקי, שליח הרבי לשכונות הצפון החדש בתל-אביב, נפתח באמירת פרק תהילים, על ידי המשפיע וזקן השלוחים בארץ הקודש, הרב שלום בער בוטמן ולאחריו עלה לדוכן הנואמים, השליח הראשי ורב קהילת חב"ד בתל-אביב-יפו, הרב יוסף גערליצקי שלימד את משנתו המיוחדת של כ"ק הרבי בעניין "עלה אריה במזל אריה והחריב את אריאל, על מנת שיבוא אריה במזל אריה ויבנה אריאל" – שבתוך הפנימיות והעומק של הגלות והחורבן קיים כבר תוכן והתחלה של הגאולה הקרובה.

    רבה הראשי של ירושלים, הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר ערך בכינוס את סיום מחזור ה-40 בלימוד הרמב"ם שהסתיים בחודש האחרון, בדברים מרתקים ומעוררים הסביר הרב עמאר את עומק משמעות הפסוק שמביא הרמב"ם בסיום ספרו על ימות המשיח "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים".

    על פי הכלל ש'מתכיפים התחלה לסיום' התכבד הרב יהודה לנדאו, מגדולי רבני העיר תל-אביב בפתיחת המחזור ה- 41 בלימוד הרמב"ם. את נאומו פתח הרב לנדאו בדברים נפלאים אודות הרבי ליובאוויטש מייסד התקנה, כשהוא מעורר את הקהל להתחזק בתקנותיו והוראותיו הקדושות של הרבי. "…מי לנו בדורות האחרונים כמו הרבי מליובאוויטש, שזעק ודיבר שוב ושוב בלהט, על זכותם של ישראל, על הטוב שיש בפנימיותו של כל יהודי בכל מקום בעולם, ללא הבט איך הוא נראה בחיצוניות ומה הם מעשיו. הרבי לא הפסיק לרגע לדבר ולהסביר ולשכנע שעם ישראל ראוי לגאולה, כאן ועכשיו ומיד. הרבי מסר את נפשו למען כל יהודי בעם ישראל, והדריך את שלוחיו וחסידיו למסור את נפשם למען כל יהודי, למצוא ולגלות בכל יהודי את הטוב והנפלא שבו.

    המקום שבו אנו נמצאים עכשיו המשיך הרב לנדאו בדבריו, בכינוס זה, בית-הכנסת חב"ד גאולת ישראל בתל-אביב הוא ביתו של הרבי מליובאוויטש! שהרי שלוחו של אדם כמותו! כשנמצאים בבית חב"ד שהוקם כדי למלא את רצונו של הרבי למסור את הנפש למען עם ישראל – נמצאים בבית של הרבי!

    רב העיר לוד, הרב שמעון מאיר ביטון, נשא דברים נלהבים על הדרך המעשית להביא את הגאולה בפועל, זאת באמצעות החיזוק של אהבת ישראל אמיתית בין כל חלקי עם ישראל, בפרט בימים אלו בארץ הקודש, כאשר נראה שישנה חלילה 'מחנאות' ומחלוקות בעם ישראל, ויש להסביר לכל יהודי שכולנו חלק מגוף אחד וקשורים ללב אחד.

    כהוראת הרבי להוסיף בשמחה בימים אלו על-ידי עריכת סיומי מסכת ברבים, ערך הר"ר גיא גולדנברג, מאברכי הכולל שע"י ישיבת חב"ד 'חזון אליהו' בתל-אביב, סיום מסכת מגילה בתוספת ביאור נפלא משיחה של הרבי.

    נואם אורח מיוחד בכינוס היה חבר-הכנסת עמיחי שיקלי, שזכה לתשואות הקהל על עמידתו האיתנה והעיקשת, כנגד הזרם, בפעילותו הפרלמנטרית למען שלימות ארץ ישראל. חבר-הכנסת שיקלי ביטא את התרשמותו העמוקה מעיסוק בעניני בית המקדש והגאולה בלב העיר תל-אביב, והדגיש בדבריו שלא ייתכנו צמיחה ובנין גשמי בארץ ישראל, בלי בניינה הרוחני – התחזקות בלימוד התורה וציפייה להתגלות השכינה בעולם.

    בהתאם לפירוש החסידי משנכנס אב ממעטין באבל ע"י שמחה של מצווה, בין הנאומים, הנעימו החזנים ר' חיים אליעזר הרשטיק ור' צבי גרינהיים, בליווי מקהלת 'ידידים' המפורסמת בניגונים חסידיים ובקטעי חזנות ווקאליים.

    בכנס שאורגן ע"י השלוחים ר' יצחק לפקיבקר ור' יצחק ביר מאגף הפעילות של מרכז חב"ד בתל-אביב, נערכה בבית-הכנסת תוכנית מיוחדת לילדים, שבו למדו הילדים על בית-המקדש השלישי.

    צילום: ניתאי אבל



    0 תגובות