הקואליציה הצביעה נגד הענקת פיצוי וסיוע למשפחות הנספים ב"אסון מירון"

    אבי רבינא No Comments on הקואליציה הצביעה נגד הענקת פיצוי וסיוע למשפחות הנספים ב"אסון מירון"

    59 חברי הקואליציה כולל ראה"מ בנט הצביעו נגד החוק של ח"כ יעקב אשר, המחייב יישום מתווה למתן פיצויים וסיוע למשפחות הנספים והנפגעים במירון. 55 חברי האופוזיציה תמכו בחוק

    ממשלת בנט לפיד צילום: פלאש 90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבדה הבושה: מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוע למשפחות הנספים והנפגעים ב"אסון מירון" שהגיש חבר הכנסת יעקב אשר וקבוצת חברי הכנסת. 59 חברי כנסת התנגדו להצעה לעומת 55 שתמכו.

    לקראת ההצבעה הגיע ראה"מ נפתלי בנט בכדי להצביע נגד הסיוע למשפחות הנספים. חברי הכנסת מהאופוזיציה צעקו לעומתו: "בושה". לפני ההצבעה התקשרו בני משפחות הנספים לחברי הקואליציה והתחננו אליהם שיצביעו בעד החוק.

    על פי הצעת החוק של ח"כ אשר: יונח מתווה סיוע לנפגעי האסון הלאומי בהר מירון, אשר יבוצע לפי תכנית שיכין שר האוצר באמצעות הקמת ועדה אשר תגבש אמות מידה והמלצות לאופן מתן הסיוע, בין היתר לפי מידת הפגיעה, מספר הנפגעים במשפחה הנפגעת ומקורות הכנסתה, לרבות זכאות לקבלת תשלומים בשל האסון.

    על פי החוק תקום וועדה של 11 חברים אשר יבחנו את גודל הפיצוי. בנוסף,  מוצע שהוועדה תגיש את המלצותיה לשר האוצר תוך 45 ימים מיום תחילתו של החוק, ושר האוצר יגיש את תכנית הסיוע לאישור ועדת הכספים של הכנסת בתוך 45 ימים ממועד קבלת המלצות הוועדה.

    בדברי ההסבר נכתב: "ביום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, ארעה טרגדיה גדולה בהר מירון, שבה מצאו עשרות את מותם ומעל מאה איש נפצעו. האסון הגדול נקבע כאסון לאומי ויום ראשון שלאחריו הוכרז על ידי הממשלה כיום אבל לאומי.

    המקרה הטרגי של האסון אינו מכוסה על ידי גורם ביטוחי או על ידי המדינה, כנהוג במקרים של פיגועי טרור או נזקי מלחמה, לפיכך מוצע בהצעת חוק זו לקבוע כי המדינה תסייע למשפחתו של נפטר או למי שנפגע באסון הלאומי או בעקבותיו."

    השר במשרד האוצר חמד עמאר השיב להצעה: "ועדת השרים החליטה לדחות את הדיון בהצעה בחודש ובהיעדר עמדה מגובשת עמדת הממשלה להתנגד. הנוסח הנוכחי של החוק אינו תוחם את האוכלוסייה הנפגעת ולכן צפוי להביא לחשיפה תקציבית גבוהה".

     



    0 תגובות