בנט: "סגרנו עסקה עם פייזר להקדמת המשלוח לאוגוסט"

איתי גדסי No Comments on בנט: "סגרנו עסקה עם פייזר להקדמת המשלוח לאוגוסט"

ראש הממשלה הודיע בפתח ישיבת הממשלה שמשלוח החיסונים הבא הוקדם: "אחרי שורת שיחות עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, סגרנו אתמול בלילה עסקה להקדמת משלוח החיסונים הבא לאחד באוגוסט"

צילום: קובי גדעון / לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: קובי גדעון / לע"מ

צילום וידאו: רועי אברהם/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

ישיבת הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) ודנה בהתפשטות התחלואה, מינוי מנכ"ל משרד הבריאות ונושאים נוספים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "אנחנו פותחים את ישיבת הממשלה החמישית שלנו ומציינים חודש ראשון לממשלת האחדות. אני מבקש להתייחס למספר סוגיות.

אנחנו ממשיכים לטפל בנגיף הקורונה בישראל. מדי בוקר אני מקיים הערכת מצב בהשתתפות שר הבריאות, ניצן הורוביץ, צמרת משרדו וכל גורמי מקצוע הרלוונטיים.

אנחנו עוקבים מקרוב ונשארים עם אצבע על הדופק – גם מה קורה בישראל, גם מה קורה במדינות אחרות, מתוך מטרה להעניק מקסימום הגנה על בריאות אזרחי ישראל, עם מינימום פגיעה בשגרת החיים", אמר בנט.

"רק בחודש האחרון, מעל 200 אלף ישראלים יצאו להתחסן ואנחנו רואים כבר את התוצאות. אני מברך את הצעירות והצעירים שנענו לקריאתנו, התגייסו למאמץ הלאומי והתחסנו בהמוניהם.

אנחנו מובילים אסטרטגיה בהירה: בלימה ושגרה. עין אחת על בריאות הציבור ובלימת הנגיף ועין שנייה על הכלכלה ושגרת החיים. בשיקול דעת, באחריות, בשקיפות, בדיאלוג עם הציבור ובעיקר – ברוגע ובשקט", הוסיף ראש הממשלה.

"השבוע אנחנו נדון בסדרה של מהלכים ברוח זו. אנחנו כרגע בוחנים הסדרה של אירועים מרובי משתתפים כדי לצמצם מקרי הדבקה המוניים שראינו בעבר. כשהמטרה שלנו היא לא לבטל את האירועים אלא לראות איך מסדירים את האירועים. לא רק אומרים מה לא – אלא איך כן.

במקביל, אנחנו נערכים, יחד עם שרת החינוך, לפתיחת שנת הלימודים ולחגי תשרי. אין שום סיבה להגיע לדקה ה-90, ואז לשלוף החלטות חפוזות כמו שראינו בעבר.

בנט הודיע: "מזה מספר שבועות אנחנו פועלים גם בתחום החיסונים. הבוקר אני שמח לבשר, שאחרי שורת שיחות עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, סגרנו אתמול בלילה עסקה להקדמת משלוח החיסונים הבא, לאחד באוגוסט. יחד עם הקיים, זה מבטיח מרגע זה מלאי רציף של חיסונים במדינת ישראל.

"אני מבקש להדגיש: יש חיסונים לכולם. גם מנה ראשונה יש לנו כרגע במלאי, וגם מנה שנייה תגיע, כאמור, בתחילת אוגוסט. לכן, מי שעוד לא התחסן – בעיקר צעירים אבל גם מבוגרים, תצאו היום להתחסן תצאו היום להתחסן.

כל אחד שמתחסן שומר גם על עצמו, גם על סבא וסבתא, וגם מאפשר למדינת ישראל להמשיך להתנהל בשגרה, ללא סגרים. לכן אני מבקש – תצאו להתחסן.

אני רוצה להודות במיוחד לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, למנכ"ל משרד הבריאות ולצמרת משרד הבריאות שביחד תפרנו את העסקה הזו. ביחד גם תפרנו את העסקה הראשונה בעולם, "עסקת SWAP" – עסקת חילופים בחיסוני פייזר עם דרום קוריאה.

אני גם שמח לבשר – היה עוד שלב שהמתנו בדריכות, שהם יבדקו את החיסונים ויאשרו שהם תקינים. הם אישרו, החיסונים תקינים ולכן אנחנו נקבל בחזרה 700,000 חיסונים בחודשים הקרובים, כאמור, כדי להבטיח רצף של מלאי החיסונים בישראל.

היום בישיבת הממשלה אנחנו נאשר בחינה של הקמת מפעל חיסונים בישראל, כדי לייצר לנו עצמאות חיסונית כחול לבן, ללא תלות באחרים, גם במסגרת אירוע קורונה וגם לקראת פנדמיות עתידיות. צריך להבין – פנדמיות הן מנת חלקו של העולם מכאן ואילך, גם בעבר. אנחנו חייבים להיות ערוכים לזה.

בעניין לבנון – מדינת לבנון נמצאת על סף קריסה, כמו כל המדינות שאיראן משתלטת עליהן, והפעם אזרחי לבנון משלמים את המחיר. צריך להבין, אזרחי לבנון משלמים מחיר כבד בגלל ההשתלטות של איראן על המדינה. אנחנו עוקבים שם מקרוב אחרי המצב, גם שר הביטחון ושר החוץ, ואנחנו נמשיך להיות דרוכים. אתמול צה״ל ומשטרת ישראל תפסו אקדחים שהוברחו לישראל בשווי מיליוני שקלים – זו כמובן דוגמא אחת מיני רבות. אנחנו כאמור, נמשיך לעקוב.

לסיום, נכנסנו לחודש אב, בו נחרבו שני הבתים הלאומיים הקודמים שלנו – בגלל שנאת חינם. בגלל שהוויכוחים הפכו להיות אישיים, רעילים ולא לשם שמיים. בגלל שחוסר הסכמה בין קבוצות שונות הפך להיות איבה בין כתות שונות.

בפעמיים הקודמות הממלכה היהודית לא צלחה את העשור השמיני. הפעם אנחנו נחושים לשמור על הבית הלאומי שלנו, על מדינת ישראל. לא רק לצלוח את העשור הנוכחי שהוא השמיני – אלא להיות פה לנצח. בשנאת חינם נחרבה ירושלים, באהבת חינם היא נבנית בעצם ימים אלה.

אני רוצה להודות לכל אחת ואחד מהיושבים סביב שולחן זה. ביחד אנחנו החזרנו את ישראל למסלול של עשייה, של שיתוף פעולה, שמתמקד בציבור ובמה שחשוב לו. אני גם רוצה להדגיש, אנחנו ממשלה של כל אזרחי מדינת ישראל ושל כל עם ישראל, ללא קשר למפלגות שמיוצגות בממשלה. אנחנו נמשיך לדאוג לכולם ונמשיך לייצג את כולם. תודה רבה".



0 תגובות