"אריכות ימים ושנים טובות": הגזירה ההיסטורית והנדירה שאסור לנו לפספס

    אבי יעקב No Comments on "אריכות ימים ושנים טובות": הגזירה ההיסטורית והנדירה שאסור לנו לפספס

    רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א יוצא במכתב נדיר בעוצמתו לעזרת אחד מתלמידיו אשר התאלמן בצורה טרגית מרעייתו הצדקנית. שלושה יתומים נותרו בבית, רעבים ללחם ומתגעגעים לאמא. במכתב הנדיר כותב מרן שר התורה ברכה היסטורית בגזירה של מדה כנגד מדה

    צילום: קופת העיר
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היא הייתה אשת חיל במלוא מובן המילה, אישה שעמדה לימין בעלה בעוז ובגבורה, אבל אז מחלות קשות הגיעו בזה אחר זה, כוחותיה הלכו ואזלו, גופה הלך ונשבר, ילדיה סובבו את מיטת חוליה עד הרגע הנורא מכל בו היא הסתלקה בדממה לבית עולמה.

    שלושה יתומים נותרו בבית מאחור, רעבים ללחם מתגעגעים לאמא, בעלה הגאון רבי שמואל בן ציון שליט"א מסתובב בלב שבור וכואב, אין לו איך לפרנס את המשפחה, אין לו מהיכן לצלוח את המשבר הקשה הזה, בלית ברירה הוא פנה לרבו רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א אשר יצא במכתב נדיר וחסר תקדים בעבורו.

    את מכתבו פותח רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א במילים: "הנני בזה עבור ידידי עשרות בשנים, גם למדנו בצוותא כמה שנים, שהוא תלמיד חכם גדול וירא אלוקים מרבים ומסובל בייסורים נוראים כל הימים ה"ה הגאון ר' שמואל בן ציון שליט"א".

    מרן שר התורה ממשיך במכתבו וזועק, "ועתה הוא התאלמן מאשתו הצדקנית ע"ה בת גדולים מצוקי ארץ זללה"ה ולרש אין כל לא יאומן כי יסופר, וביודעו ומכירו קאמינא אשר לחם אין לטף וגם יש כמה ילדים עוד לחתן".

    סיפור נורא ואיום לכל דבר, אבל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ממשיך וזועק למענו, במכתב הנדיר הוא ממשיך ויוצי בברכה מיוחדת, "ולכן על המסייעו יתברך מאה הרחמים במדה כנגד מדה שלא ישמע שוד ושבר בגבולו ויזכה לבריאות הגוף והנפש ואריכות ימים ושנים טובות".

    זו לא סתם ברכה, זו גזירה לכל דבר ועניין, במדה כנגד מדה כלל התורמים למשפחה האומללה יזכו שלא ישמע שוד ושבר בגבולם ואם לא די בזה הרי שמרן שר התורה אף גוזר כי התורמים יזכו לבריאות הגוף והנפש ואריכות ימים ושנים טובות.

    אתם מבינים את המשמעות של המכתב הזה? זה לא עוד מכתב, זה לא עוד ברכה, זו גזירה לכל דבר ועניין, אין מי שלא ירצה את הברכה זהו, אין מישהו בעולם כולו שיוותר על עוצמה של גזירה כזו, פשוט זה משהו היסטורי.

    וכעת זו ההזדמנות שלנו לזכות בל הטוב הזה, להרים מתת יד למשפחה הכבודה שהאמא נפטרה לאחר יסורים קשים והם נותרו ממש בחוסר כל, ללא פת לחם, וללא כסף להוצאות בסיסיות ביותר,  זה הרגע שלנו לתרום ולהיות חלק מזוכי הגזירה ההיסטורית

     תרמו:

    https://www.kupat.org.il/Project/466/?source=



    0 תגובות