פוסט קורונה: עלייה משמעותית בתמיכת חמצן בילדים עם מוגבלויות

    צבי טסלר No Comments on פוסט קורונה: עלייה משמעותית בתמיכת חמצן בילדים עם מוגבלויות

    רשת 'עלה' מדווחת על עלייה בשימוש במחוללי חמצן לילדים עם מוגבלויות וירידה משמעותית ביכולות הפיזיות. יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל ומייסד רשת 'עלה': "הקורונה בהחלט פגעה בילדים, אבל אנחנו משקיעים משאבים אדירים כדי להחזיר אותם לשגרה"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עמותת עלה – הרשת הלאומית לטיפול וקידום ילדים ואנשים עם מוגבלויות, מדווחת על עלייה חדה בשימוש במחוללי חמצן מאז החל משבר הקורונה. בשל המצב הוחלט בעמותה, המטפלת באלפי ילדים ובוגרים מעשרות רשויות מקומיות בארץ, לרכוש עוד מאות מכשירים מצילי חיים ומחוללי חמצן. חלק מהמכשירים כבר הוצמדו לחלק מהילדים באופן קבוע ובמקביל נבנתה תוכנית שיקום מערכתית על מנת להחזיר את הילדים למוטב.

    ברשת 'עלה' מסבירים, כי ההתדרדרות הבריאותית נוצרה לאחר שהילדים שהו בסגרים ובידודים תדירים בתקופת הקורונה וכן בשל חשש ההורים לשלוח את הילדים לבית הספר מחשש שייחשפו לנגיף. בעקבות כך הילדים לא קיבלו את המענה הרפואי כמו טיפולים פיזיותרפיסטיים אינטנסיביים.

    ב'עלה' אומרים עוד, כי אצל חלק מהילדים נוצרו פצעי לחץ והתדרדרות נשימתית, ובמקביל הילדים לא קיבלו טיפולים תכופים, טיפולי הידרותרפיה ופיזיותרפיה, ולא התלבשו באביזרים המתאימים.

    "לצערינו, בבתים לא היו גם מכשירים רפואיים אורתופדיים שקיימים במרכזי 'עלה' ברחבי הארץ, ולכן יש גם פגיעות שלדיות שבאות לידי ביטוי כעת", אומרים ב'עלה'.

    יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל ומייסד הרשת, אומר, כי בשנת הקורונה הצוותים עבדו מסביב לשעות כולל ביקורי בית תכופים אצל הילדים: "אנחנו עושים מאמצים אדירים ומשקיעים משאבים גדולים מאוד כדי לשפר את איכות החיים של הילדים שלנו. אני מרגיש שכל ילד כאן הוא הילד שלי, ממש כך, וביחד עם הצוותים הגדולים של 'עלה' אנו עושים ונעשה הכל כדי שבסוף ההליך נראה חיוכים אצל הילדים המיוחדים האלו".



    0 תגובות