המזנון \\ המדור החדש שחושף את מאחורי הקלעים בכנסת

מוטי הלפרין 4 Comment on המזנון \\ המדור החדש שחושף את מאחורי הקלעים בכנסת

חושבים שאתם מבינים מה שהולך במסדרונות הכנסת? כדאי שתחשבו שוב. לקראת הפגרה הבאה עלינו לטובה, אתר קול חי לוקח אתכם לסיור במסדרונות הכנסת וחושף את מה שהתרחש בשבוע שעבר, תמונות ותיעודים שהפוליטיקאים לא בטוח רוצים שתדעו

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמים במילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת התכנסה השבוע לצורך אישור חוקים ותיקונים לחוק אותם מובילה הקואליציה בהובלת ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד ובשיתוף סיעות השמאל והערבים.

למרות רעשי רקע של מריבות וויכוחים מעל דפי העיתונים וגלי האתר, כתבינו שהסתובב השבוע במשכן הכנסת ראה מבעד לעיניהם הטרוטות של חברי הכנסת העייפים אידיליה וחיוכים בין באי המשכן מכל קצוות הקשת הפוליטית.

אם בנט רוה"מ – למה שגפני לא יהיה?

נפתח עם תמונה מענינת של ראש הכולל בעבר והאופוזיציונר הלוחמני משה גפני, שנשען על כסא ראש הממשלה. גפני אמר כבר במספר הזדמנויות כי הוא מתכוון לפרוש, אבל מתמונה זו למרות התשישות בעינו נראה הוא מבין כי אם בנט עם ששה מנדטים יכול להיות ראש ממשלה, הוא עם שבעה מנדטים בוודאי יכול. ימים יגידו.

מי אמר "נדרוס אתכם"?

לאחר חילופי דברים קשים מעל דוכן הכנסת חבר הכנסת אמסלם מבטיח במליאת הכנסת לקואליציה: "אל תתפלאו שאנחנו נחזור בעזרת ה' ונדרוס אתכם".

המוחות החריפים מתאמים עמדות

יו"ר הקואליציה בפועל זאב אלקין שעל פי בכירי הליכוד הוא אדריכל הרכבת הקואליציה הסתודד בשיחה חברית במשך כחצי שעה עם הקולגות שלו מהליכוד דוד אמסלם ויריב לוין, ושיתף אותם על מסקנותיו הרבות מניהול קואליציה, בעת שסיעתו הרכיבה את הממשלה.

אלקין, לוין, אמסלם, ואייכלר

אל הפרלמנט שביציע הצטרפו חברי כנסת שונים ובתוכם ישראל אייכלר שכנראה בא לבקש סליחה לאחר שהתראיין בימים האחרונים ב"קול חי" כנגד ממשלת השמד אותה מנהל אלקין שלדעתו ולדעת בכירים במפלגתו: "חושבים מבוקר עד לילה איך להיפטר מהחרדים". כתב "קול חי" איתי גדסי מספר כי אמר לו אחד מבכירי יהדות התורה ביום רביעי בשעות הערב כי אלקין נוקם בחרדים על ירושלים.

האם גדעון סער חוזר למחנה הימין?

בשעת לילה סביבות השעה 03:30 לפנות בוקר קרא שר המשפטים גדעון סער לחה"כ סמוטריץ' יו"ר הציונות הדתית אל שולחן הממשלה להתייעצות. כזכור, סמוטריץ' טען כי יש לו ערוץ ישיר עם אנשי תקווה חדשה ובעריקתם למחנה נתניהו.

סמוטריץ' וסער משוחחים

עומד על הַמִּשְׁמֶער

כשכולם יצאו להפסקה בין הצבעה להצבעה תיעדנו את יו"ר סיעת ש"ס מתגבר כארי ועומד על המשמר באולם המליאה וזאת למרות השעה המאוחרת והעייפות של כלל חברי הכנסת. "ביבי צריך אריה חזק" מתברר כלא סתם סיסמת בחירות

4:40 דרעי לבד "עומד על המשמער"

מדוע אמסלם לא מכיר את חברי הכנסת?

הדבר שלא יורד מסדר היום, הוא אמירתו הידועה של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נגד החוק הנורבגי "זה עוד ג'ובים וסידור עבודה לחבר'ה". מירי רגב הזכירה זאת ליש עתיד, כשדוד אמסלם אף אמר: "אני לא מכיר אתכם, כל רבע שעה נכנסים פה כמה (חדשים)". צפו:

הפתעה: איזה חבר כנסת מהליכוד יערוק למפלגה חרדית?

בסיום נאומו במליאה כינה יו"ר יהדות התורה גפני את הממשלה החדשה "מאפיה". עמיתו יו"ר ש"ס דרעי שאל על היעדרותם של חברי הליכוד. כשאמסלם ענה בחיוב, אמרו לו חברי הכנסת "אתה משלנו".

נתניהו קרא במליאה את רב המכר של בנט?

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שהודח מתפקידו כראש ממשלת ישראל בעשורים האחרונים על ידי עוזרו לשעבר גדעון סער יו"ר סיעת תקווה חדשה מצא את הזמן לצמצם פערים בקריאת ספר עב כרס בדיוק בזמן הנאומים במליאה.

בזמן שסער נואם – נתניהו קורא ספר

כזכור, במהלך נאום ההפסד של נתניהו, מקורבו לשעבר סער קרא על פי השמועות את ספרו של נפתלי בנט "איך מנצחים מגיפה". (אגב, מסתבר ככל הנראה כי הכותב בעצמו לא הספיק לקרוא – א"ל). כתבינו מציין כי ראש הממשלה המודח פתח את נוכחותו במליאה בתחילת הספר וסיים אותה כשהוא בדפיו האחרונים.

מה עשו הח"כים החרדים בשעות בין הסדרים?

בזמן שחברי הכנסת החרדים מעבירים את שעות המליאה הארוכות על פטפוטי אופוזיציה, מצאו שני המוישלאך מסיעת ש"ס משה אבוטבול ומשה ארבל את הזמן לעשות קצת שטייגען על כורסאות עור הצבי. ארבל עיין בפנינים על פרשת השבוע (אולי מפרשת חוקת..) ואבוטבול פתח שולחן עם ערימת עלונים שנשארו משבת בבית מדרשו "ממזרח שמש". רק פיצוחים היו חסרים.

אבוטבול עם עלונים, בוסו עם חומש

אין מתאים ב- 4:00 לפנות בוקר מגימטרייה טובה

ה'רב' של משכן הכנסת, שלמה קרעי מהליכוד החליט לעורר את חברי הכנסת המנומנמים ובחר לתבל את נאומו בפרפראות וגימטריות מפרשת השבוע שחלפה. ומה הגימטריה של הפסוק "כָּעֵת יֵאָמֵר לְיַעֲקֹב וּלְיִשְׂרָאֵל מַה פָּעַל אֵ-ל" אומרת על בנט ולפיד?.

יודעי דבר טוענים כי הזוג נתניהו מתענגים כל ערב שבת מדברי התורה של קרעי. אם הוא יוציא עלון – נדאג לעדכן אתכם ולהוסיף לערימה של חובב העלונים ר' מוישה אבוטבול.

הברכה שהעירה את חברי הכנסת

אחרי שכל חברי הכנסת נאלצו להישאר ערים באולם המליאה במשך שעות הלילה, מסתבר שחה"כ פינדרוס ישן כהלכה, וכמנהג יוצאי אשכנז הוא יכול היה לברך ברכות השחר. אך למרות שבמהלך הברכות כל הח"כיות והח"כים במשכן ענו אמן באדיקות, ברכה אחת עוררה את חברי הכנסת משמאל.

דווקא מהצד השני של המתרס הציע חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי להכניס ברכה חדשה לסידורי התפילה. מה היא? צפו:

יש עתיד? חבר הכנסת שהפתיע ולטובה

מי שהצליח להפתיע אותנו ולטובה, היה אלעזר שטרן מיש עתיד שהקפיד כמו תמיד על תפילה במנין, ומיהר לביהכנ"ס שממוקם מול חדר הסיעה שלו. "מאוחר, המנין כבר מתחיל" נשמע שטרן ממלמל.

ח"כ אלעזר שטרן עם התפילין במליאה

אחרי התפילה שטרן חזר עם מטען רוחני, ובחר לפתוח את נאומו במליאה עם דבר תורה.

עלות השחר וכתבינו כבר מתעייף, אז הוא יוצא לסיבוב בבנין. במרפסת של מזנון הכנסת הוא תפס תמונה יפה מהזריחה. (הסבת מקצוע?).

עלות השחר במזנון

מוקדם יותר, נצפו השר עיסוואי פריג' ובצלאל סמוטריץ' סוגרים עניינים על סיגריה. (מאז הפרשה של נתניהו, סיגרים הם מחוץ לתחום של חברי הכנסת).

פריג' וסמוטריץ' משוחחים במזנון הכנסת

לסיום שמרנו את התמונה שאומרת יותר מכל – ראש הממשלה נפתלי בנט חולף על פני ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, כשהשניים לא מחליפים מבטים.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    ווואאוו תודה רבה אהבתי!!!!!
    אין על רדיו קול חי
    תמשיכו להפתיע!

  2. 3

    מדוע שלא תעשו כיצד הכתבים מסקרים את הכנסת וכמובן את מאחורי הקלעים