עִיוּר מואץ: דו"ח הרשויות של מבקר המדינה

ישראל רובין No Comments on עִיוּר מואץ: דו"ח הרשויות של מבקר המדינה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בסדרת דוחות המבקרים את השלטון המקומי ברקע התמודדותן עם התפרצויות נגיף הקורונה | המבקר שם דגש על שיפור ממשק הרשויות עם משרדי הממשלה ותקצוב מערכות הרווחה והתמיכה במשפחות | סיכום

מבקר המדינה, מתניהו אנלגמן בכנס לשכת עורכי הדין | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע נגיף הקורונה המתפרץ, ולאחר כמעט שנתיים של התמודדות עם הנגיף לפי תוכנית הרמזור שמחלקת את ההתמודדות אל אחריות הרשויות המקומיות יוצא מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדו"ח ביקורת נוקב סביב התיאום בין משרדי הממשלה והמדינה אל מול הרשויות המקומיות.

לדברי המבקר מימון שירותי רווחה העלה כי אופן תקצוב המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות על ידי משרד הרווחה מביא להגדלת הפערים בין רשויות חלשות לחזקות. הוא טוען כי נמצאו פערים בהקצאת משרות בידי משרד הרווחה למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות מקומיות באשכולות חברתיים-כלכליים נמוכים וכן בפריפריה.

הדו"ח חשף נתון מדאיג לפיו 82% מרשויות המדגם ציינו כי התקשו ליישם את הנחיות השלטון המרכזי בשל ריבוי הנחיות ו-56% מהן ציינו כי קיבלו הנחיות סותרות וחלו קצרים בתקשורת בינן לבין משרדי הממשלה. בנוסף הציג המבקר נתונים המעידים על ליקויים בתחום הדיור ופתרון בעיות חמורות במשפחה וקבע כי התשתיות בישראל אינן ערוכות כראוי להתמודדות עם סערה חריגה.

כמו כן, נכלל גם דוח מיוחד בנושא ההיערכות לשיטפונות וההגנה מפניהם. בחורף 2020 אירעו ברחבי הארץ כמה אירועי גשם חריגים שהובילו לשיטפונות ולהצפות חמורים בעיקר בערי החוף. באירועים אלה קיפחו את חייהם שבעה בני אדם, ונגרמו נזקים לרכוש ולתשתיות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

המבקר ממליץ לתכלל תוכנית לאומית לניהול סיכוני שיטפונות בראייה כלל-ארצית. על בסיס תוכנית זו ובחינת העלות לעומת התועלת יש לקבוע סדר עדיפויות לביצוע פרויקטים בתחום זה ולתת לכך ביטוי בתוכניות שנתיות ורב-שנתיות. עוד יש לשפר את השקיפות בנושא ואת מסירת המידע לציבור בתחום ניהול הנגר ומניעת השיטפונות.

בדו"ח סקירה מעמיקה על תקצוב פעילותם של מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים והפיקוח עליהם על ידי הרשויות המקומיות, הסעות תלמידים בתוך הערים והיישובים, ייעול הליכי התכנון המתארי המקומי והמפורט ושיפור הליכי רישוי הבנייה. הדו"ח מסתיים בפרק מיוחד באופן טיפול הרשויות המקומיות במבנים שאינם בשימוש הפזורים בערים.



0 תגובות