נגיד בנק ישראל: "אין חשש להתפרצות אינפלציונית"

    איתי גדסי No Comments on נגיד בנק ישראל: "אין חשש להתפרצות אינפלציונית"

    נגיד בנק ישראל בסקירה בפני ועדת הכספים: "אין חשש להתפרצות אינפלציונית" | ירון העריך כי החזרה לשיעורי אבטלה שקדמו למשבר תארך זמן, והציג נתונים מעודדים בנוגע למצב העסקים הקטנים והזעירים

    נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון הופיע היום בפני ועדת הכספים של הכנסת והציג נתונים לפיהם האינפלציה בישראל נמוכה לעומת מדינות מפותחות והעריך שרוב מרכיביה זמניים.

    עוד העריך ירון כי החזרה לשיעורי אבטלה שקדמו למשבר תארך זמן, והציג נתונים מעודדים בנוגע למצב העסקים הקטנים והזעירים, "יהיו בעלי חדלות פירעון, אבל לא בצורה שחששנו ממנה במהלך כל תקופת הקורונה", אמר והציג כי במסגרת מתווה דחיית הלוואות ביתרה של למעלה מ-180 מיליארד ₪ בתקופת הקורונה, כ-90 אחוז מההלוואות שנדחו חזרו לשלם. לצד כך קרא ירון לוועדה ולממשלה להימנע מהעלאת אחוז הגרעון המבני.

    יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "אנחנו פוגשים כלכלה שלמרות שעברה את משבר הקורונה בצורה יחסית טובה, עדיין נמצאת בגרעון מובנה כתוצאה מפעולות לא נכונות של הממשלה שהביאה לגרעון מבני גבוה. יש פה כלכלה קוטבית אי שוויונית ויש מחסומים למוביליות חברתית, ולכן יש לנו אתגר מאוד גדול להעביר תקציב בצורה אחראית. למצוא מקורות לכל אותם דברים שצריך לבצע ולא להעלות גרעון מבני. יש לנו כלכלה חזקה על הנייר ואזרחים עניים בפועל".

    יו"ר ועדת הכספים הזמנית, ח"כ אלכס קושניר ,

    דני שם טוב, דוברות הכנסת



    0 תגובות