הלם בירושלים: הגויה שמסיעה יולדות בשבת – מטיפה לנצרות

    ארי טננבוים No Comments on הלם בירושלים: הגויה שמסיעה יולדות בשבת – מטיפה לנצרות

    התלונות שהגיעו ליד לאחים לא הותירו מקום לספקות: ביד לאחים איתרו את פרטיה המלאים של המיסיונרית שככל הנראה שוהה בארץ שלא כחוק ואף הניחו ידם על תיעוד ברור שבו היא גאה במעשיה השפלים להביא את אותו האיש ללב נשים תמימות | כל הפרטים

    הסעה • אילוסטרציה
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי פרשיות המיסיונרים המתחזים לחרדים שחשף יד לאחים בחודשים האחרונים, מגיע תורה של פרשייה חמורה מטלטלת נוספת: נהגת גויה המסיעה יולדות חרדיות בשבתות, התגלתה כמיסיונרית שבזמנה הפנוי מציגה עצמה כמטפלת אלטרנטיבית ומטיפה לנשים חרדיות שנקלעו למצוקה.

    תחילתו של המקרה בפנייה שהגיעה ליד לאחים בשבוע שעבר מאברך המתגורר בירושלים. לפי הפונה, אחרי שראה כי דבר אינו כשורה עם אשתו, הנראית מוטרדת במשך שבועות ארוכים, גילה לחרדתו כי היא עומדת להמיר דתה רח"ל. כשביקש לדעת עוד פרטים התברר כי מיסיונרית נוצרייה בשם ג'אן קומו, ניצלה את מצוקתה ומצבה הפגיע בעקבות טראומה מסוימת בעברה, כדי לשדלה להמיר את דתה לנצרות.

    ביד לאחים מיהרו לבדוק את המקרה וגילו כי קומו היא נוצרייה אמריקאית שלא ברור כלל כיצד שוהה בארץ. מבדיקת הצוות המקצועי של הארגון עלה עוד כי קומו שלמדה תרפיה ומחזיקה בידע ברפואה אלטרנטיבית מציגה עצמה כמומחית בטיפול בטראומה והילינג (ריפוי עצמי) וכך מאתרת נשים הזקוקות לתמיכה ואוזן קשבת כדי להמיר אט אט את הטיפול הנפשי שהיא מעניקה בהטפות אינטנסיביות להמרת דת.

    ממצא חריג נוסף גילה כי קומו משמשת כנהגת – גויה של שבת – עבור יולדות חרדיות בירושלים. ביד לאחים גילו עוד תיעוד ברור שבו נראית קומו מספרת בכנסיה מיסיונרית על פעילות ההטפה שלה לנשים שנקלעו למצוקה וזקוקות לעזרתה. לדבריה, "כשאנשים מדברים איתי על אמונה, אני מדברת איתם על האמונה ביש"ו. אני משכנעת אותם להאמין בו על ידי זה שאני אוהבת אותם ומלמדת אותם, והם לא יודעים שאני בעצם מעבירה להם את יש"ו בלי שישימו לב".

    אחת הנשים שחוותה הטפה מיסיונרית פעילה הגישה תצהיר מיוחד ליד לאחים שאותו סיימה בבקשה קורעת לב: "בבקשה תדאגו שהיא לא תמשיך לנצל את שהותה הבלתי חוקית בארץ כדי לפגוע באזרחים תמימים ולגרום לפירוק משפחות".



    0 תגובות