משמעות חדשה: מה כתב תלמידו של הרב קוק לחברי הכנסת?

יונתן שורק No Comments on משמעות חדשה: מה כתב תלמידו של הרב קוק לחברי הכנסת?

מכתב היסטורי מרתק שהתגלגל למערכת "קול חי"  נראה ממש כאילו נכתב לימים פוליטיים אלו: תלמידו המובהק של הראי"ה קוק זצ"ל הגאון הרב יעקב משה חרל"פ זצ"ל במכתב לחברי הכנסת של הגוש החרדי-מסורתי שעמדו מול ממשלה בהובלת סיעות השמאל שחרטו על דגלן מלחמה במסורת ובתורת ישראל. "הנני מוצא חובה קדושה להביע לפניכם את רגשי הוקרתי לכם, על עמידתכם האיתנה ועל אומץ רוחכם לעמוד לימין הקודש" כתב הרב במכתב חריף ונוקב

הרב יעקב משה חרל"פ צילום: צבי אורון - Central Zionist Archive in Israel -
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הגאון הרב יעקב משה חרל"פ זצ"ל שהיה רב ופוסק גדול מראשי ישיבת "מרכז הרב" ורב שכונת שערי חסד בירושלים. הוא היה מתלמידיו המובהקים ביותר של הגאון הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל וחיבר ספרים תורניים רבים, בהלכה, גמרא וקבלה. הרב חרל"פ התנגד נחרצות לכל אפשרות של וויתור על חלקים מארץ ישראל ומסירתם לידי זרים, ואסר כל שיתוף פעולה עם תוכנית כזו. "בל נוותר על זכות מזכויותינו בארץ ישראל" כתב: "אם יגיעו הדברים ויצטרכו חלילה לחתום על כתב חוזה בינלאומי שמשמעו ויתור איזה שהוא מכל זכותנו על ארץ ישראל, נוח יותר לחותמים לקצץ בהונות ידיהם ולא יקצצו בנטיעות גן רווה" כתב הרב בספרו.

הרב חרל"פ שנחשב לאחד מגדולי אותה תקופה כתב בשנות קום המדינה לסיעה  "החזית הדתית המאוחדת" שהייתה רשימה מאוחדת למפלגות שומרי התורה והמצוות בהצבעה לכנסת מול מפלגות הציונות החלוצית שניסו להעלים כל סממן יהודי מהמדינה המוקמת.

וכך כתב הרב חרל"פ במילים שכמו ונכתבו לתקופתנו:

"לכבוד השרים הנכבדים לבית ישראל והחזית הדתית המאוחדת ד עליכם יחיו. הנני מוצא חובה קדושה להביע לפניכם את רגשי הוקרתי לכם, על עמידתכם האיתנה ועל אומץ רוחכם לעמוד לימין הקודש, מקור חיינו ואורך ימינו בעת צרה ומצוקה רוחנית לעם ד' השוכן בישראל, אשר לדאבון לבבנו ולדאבוננו כל אשר עוד זיק היהדות פועם בלבו, דווקא בעת העליה הגדולה לעם קדשנו בארץ קדושתנו לשוב אל מקוריותנו, להתענג על ד' וקודש תפארתו, דווקא בשעה גדולה כזו, באו פריצים וחללוה ומאיגרא רמה נפלנו לבירא עמיקתא, נפילה אשר עלולה ח"ו להביא אותנו לעברי פי הפחת, אוי מה היה לנו".

הרב חרל"פ תקף את סיעות ה'שמאל': "קמו עלינו אנשים אשר לא שוחררו עוד מעול הגלות וכל דרכם כסל למו, אך ורק לחקות את מעשי הגויים, ואילו את עצמם בל ירצו לדעת, ורוצים להוליך שולל את כל עתידנו, ילדנו וטפינו, ולהוציא מהם את לשד חייהם ולאסרם בחבלים של כבלי ברזל, להיות עבדים מכודנים לכפירה ולכל ההוללות והסבלות של העמים. הטרם ידעו כי במעללים ריקים אלה אבדנו כולנו אבדנו, הטרם שמר על לבכי גם המדינה עלולה להשמט מתחת רגלינו, ואותם העמים אשר אותם הם רוצים לחקות, הם עצמם יבואו וישלטו בנו ח"ו וירמסו לארץ חיינו, היה לא תהיה ולא תקום".

מה נוראה הנפילה הלזו ומה איומה היא, לא אפונה כלל לחשוב כי גם אותם אשר בפיהם ידברו עתק על כל הקדוש לנו, והאומרים לגזור שמד על ילדינו, וגם אותם תייסרון כליותיהם על זה, אלא שהם כל כך שקועים בהבלי החומר והניצחון הזול, עד אשר לא תשמע אזנם כלל מה שפיהם ידבר, וניחא להם לדון בשאלת השאלות, צפור נפשנו כבשאלות רגילות אחרות. היתכן בזאת כי ממשלה בישראל תקבע דיונים ועיונים אם להיות ואם לחדול.

אתמה!, הייתכן כי שאלת חיים בזו תחרץ בהצבעה ובגורל של רוב ומיעוט. אין זאת אלא יציאה מן הדעת ועזיבת כל החושים ובייסורי כליות, עד כי החיים והמוות שקולים ובחדא מחתא מחתינהו, לא תהא כזאת בישראל, אין ספק כי גם אלה השיכורים ולא מיין, יתנערו סוף סוף משכרותם וידעו מה המה זוממים להמיט על ישראל, יתבוננו ויבושו כי הלא המה וכיוצא בהם, הם המה שרדפו את ישראל ורצו להעבירו ולהשמידו, סוף כל סוף יוכרזו גם הם לדעת כי הבל פיהם של תינוקות של בית רבן בהלכות קצירת העומר שהכריעה את המן בשעתו'

אשריכם! אשריכם! שרי ישראל וחברי הכנסת בחזית הדתית המאוחדת היודעים לעמוד לימין ד' רומניה, בתוקף של קדושה על משמר הקודש לבל יהיה עם ישראל הפקר חיו בידי לא יוכל קום, עמדו איתן ואזרו חיל, המשיכו את מאבקכם בעוז קודש ובבטחה, כי כל ישראל הרדים עם א-ל והמצפים לישועה והזרזים את יד ד' בכל הנפלאות אשר עשה לנו עד כה, בכל תפוצותיהם עומדים מאחורי גבכם, עוקבים בחרדה רבה אחרי כל אשר נעשה, וכולם מחזקים את ידיכם ומוקירים את הקרבתכם הגדולה עבור העם ועתידו. דעו וראו כי ד' עמכם והוא יחולל נפלאות במעשיכם, ימין ד' רוממה ימין ד' עושה חיל, אל תפלו חיו אל תוך הרהורי יאוש ואל תרפינה ידיכם, עד ישקיף ד' ויירא בעני עבור ויצילם מכל המצודות הרעות אשר טמנו לו מהרסיו ומחריביו, ויאמר למלאך המשחית הרף, וכולם ינהרו ויפחדו מפחד" הדר ד' וגאונו, אשר ישיב את עם קדשו תהילה בארץ, ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים', "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך".

חזקו ואמצו, חזקו ואמצו, אשריכם, אשריכם. כולנו עמכם, יצלח עליכם ממרום וילמד אתכם דעה ובינה ויוציא כנוגה צדקנו, עד כי כולם ישובו לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו. עודד הרב יעקב משה חרל"פ את הנציגות שומרת התורה והמצוות שעמדה בגאון אל מול אלו שניסו לרמסה.



0 תגובות