הפקת לקחים מחדירת הרסיס: חלונות הממ"ד ביישובי העוטף יוחלפו

    קובי פינקלר No Comments on הפקת לקחים מחדירת הרסיס: חלונות הממ"ד ביישובי העוטף יוחלפו

    לאחר תחקיר מעמיק בפיקוד העורף, הוחלט כי כלל החלונות הממ"ד ביישובים במרחק 7 ק"מ מהרצועה, יוחלפו לחלונות עבים יותר. כזכור במבצע "שומר החומות" בשדרות נהרג הילד עידו אברג'ל הי"ד בן התשע מרסיס שחדר לחלון הממ"ד

    פגיעה בשדרות צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר האסון במהלך "מבצע שומר החומות" בו נהרג הילד עידו אברג'ל בן התשע, לאחאר שרסיס חדר דרך חלון וממ"ד וגרם למותו, בפיקוד העורף מפיקים לקחים ובהמלצת פיקוד העורף חלונות הממ״דים בבנייה הפרטית, בישובי העוטף בטווח 7-0 ק״מ, יוחלפו לחלונות בעובי 32 מ״מ ע״פ מיפוי חלונות הממ״דים שנמצאים בחזיתות מאוימות. מכיוון שיכולות אמצעי הלחימה המדובר רלוונטיות רק בטווח הקילומטרים הזה.

    מפקד הפיקוד, אלוף אורי גורדין, נפגש הערב (שלישי) עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, ושיתף אותם בהמלצה זאת.

    ההמלצה מתבססת על ממצאי התחקיר השני שנערך בפיקוד העורף בעקבות האירוע הטראגי בו רסיס שחדר את חלון הממ״ד בשדרות, ממנו נהרג הילד עידו אביגל ז״ל במהלך מבצע ״שומר החומות״ וכן על דו״ח מודיעיני מעודכן שמסתכל קדימה על יכולות אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור המתפתחות.

    זוהי הפעם הראשונה בה מתקבלת החלטה זו באופן רטרואקטיבי, זאת כדי להבטיח את שלומם של אזרחי ישראל בהתאם לאיומים הנשקפים.

    מפקד פקע״ר אמר: "אנחנו מחויבים יותר מכל להגנתם של אזרחי ישראל ופועלים כדי להבטיח שלרשותם יעמדו אמצעי המיגון הרלוונטיים ביותר בהתאם לאיומים המתהווים. על בסיס תפישה זאת גיבש הפיקוד את המלצתו לעבות את חלונות הממ״דים".

     



    0 תגובות