הגרש"מ עמאר: "מתוך אחריות נתאסף ביום חמישי לאמירת סליחות"

    ארי טננבוים No Comments on הגרש"מ עמאר: "מתוך אחריות נתאסף ביום חמישי לאמירת סליחות"

    במכתב שכתב הראשון לציון הגרש"מ עמאר עקב האסון הכבד כשעליו חתום גם הגר"צ בוארון עוררו גדולי התורה על המצב הקשה ובקריאה לקבוע את יום חמישי הקרוב לתפילה ואמירת סליחות | המכתב המלא

    9:09
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on השגריר לשעבר: "לא לומר לאמריקאים 'לא' על כל דבר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "מי יורה דעה, להבין פשר הגזירה"

    הראש"ל הגרש"מ עמאר בקריאה: "מתוך אחריות לעם כולו נתאסף יום חמישי לאמירת סליחות "

    במכתב שכתב הראשון לציון הגרש"מ עמאר עקב האסון הכבד כשעליו חתום גם הגר"צ בוארון עוררו גדולי התורה על המצב הקשה ובקריאה לקבוע את יום חמישי הקרוב לתפילה ואמירת סליחות.

    "אוי מי יורה דעה ומי יבין שמועה להבין פשר הגזרה הקשה שנחתה על עם ישראל בליל ההילולא של התנא הקדוש אדוננו רבי שמעון בר יוחאי עליו השלום, ליד ציונו הקדוש. ואשר בה נסתלקו לעולמם חמשה וארבעים נפשות זכות וטהורות, מעוטרים בעטרות, של תורה ומעשים טובים, אשר נקלטו על ידי אבינו שבשמים אשר ירד לגנו בחצות הלילה הקדוש הזה, בגן הקדוש הזה, וליקט את השושנים המובחרים ביותר, ומי יעמוד בסוד ה". כתב הראשון לציון.

    "ודבר ברור שמדת הדין מתוחה בעולם, ומזה יצא חרון אף ברגע קטון של הסתרת פנים, ואין אנו רשאים לעמוד מנגד ולהחריש, שזו אכזריות רח"ל, וכפי שכתב הרמב"ם ז"ל בהלכות תענית.
    ועל כן נועצנו יחד לקרא לעם ה' מתוך תחושת שותפות אמת, בשבר הנורא אשר פקד משפחות קדושות ורבות מבחירי עמנו, אשר גדול כים שברם, ומתוך אחריות לכל העם כולו, להתאסף ביום חמישי כ"ד אייר, לתפלת מנחה ואמירת סליחות בכל בתי הכנסת, לשפוך שיחנו ומר רוחנו לפני אבינו שבשמים. וליחידים אנו קוראים לקבל עליהם תענית יחיד ביום חמישי זה (כ"ד אייר), ויקבלו התענית ביום רביעי (כ"ג אייר) בסוף תפלת מנחה בנוסח הידוע (ומודפס בסידורים בסוף תפלת העמידה של מנחה) שמקבלים תענית על תנאי מעלות השחר ועד צאת הכוכבים, ואלה שקשה להם להתענות כל היום יקבלו תענית של חצי יום, או תענית דבור כל היום.

    ובעל הרחמים, יקבל תחינתנו, ויראה בשברון ליבנו, והכנעת נפשנו, וישמע תפילותנו, ויעמוד מכסא דין וישב על רחמים, לנהל את עמו ונחלתו על מי מנוחות, ויקרב קץ משיחיה בשובה ונחת, במהרה בימינו אמן"
    כתב הראשון לציון.

    בתוך כך בימים אלה נערכים לקראת עצרת ענקית ברחובה של עיר ביום חמישי הקרוב בהשתתפות גדולי ומאורי הדור שליט"א.



    0 תגובות