נתניהו ירד מהעץ: גנץ הוא המועמד המוסכם עלי לתפקיד שר המשפטים

    איתי גדסי No Comments on נתניהו ירד מהעץ: גנץ הוא המועמד המוסכם עלי לתפקיד שר המשפטים

    דרמה פוליטית-משפטית: לאחר הסערה שעורר הודיע ראש הממשלה נתניהו כי הוא מסכים למינויו של בני גנץ לתפקיד שר המשפטים "כדי לצאת מהמבוי הסתום ולאפשר את הפעילות ההכרחית של המשרד"

    גנץ ונתניהו בכנסת צילום: פלאש90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נתניהו יורד מהעץ: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לפני זמן קצר כי הוא חוזר בו ומסכים למינויו של יו"ר כחול לבן בני גנץ לתפקיד. המינוי צפוי להגיע לאישור הממשלה עוד היום.

    בהודעת מפלגת הליכוד, נכתב: "כדי לצאת מהמבוי הסתום ולאפשר את הפעילות ההכרחית של משרד המשפטים, רה״מ החליט למנות את בני גנץ כשר המשפטים בממשלת מעבר. רה״מ יביא את המינוי לאישור הממשלה היום".

    מכחול לבן נמסר בתגובה: "מנענו את מזימת אפריל, נמשיך לשמור על הדמוקרטיה".

    התנועה לאיכות השלטון, העותרת בבג״ץ מינוי השרים, הגיבה על הודעת נתניהו שימנה את גנץ לתפקיד שר המשפטים: "נתניהו הבין שעשה טעות חמורה ולא חוקית כשהעלה במחטף את שמו של אקוניס כמועמד לשר משפטים על אף חוסר ההסכמה בממשלה הפריטטית, ואנו מברכים על ההחלטה למנות את גנץ לשר משפטים. חבל שנתניהו פועל נכון רק כשהוא נצמד לקיר ומבין שלא נותרה לו שום ברירה אחרת אלא להתקפל. כך מתנהל קרקס ולא ממשלה. נמשיך לדרוש בבג״ץ את מינויי ארבעת השרים החסרים באופן מיידי לאור החלל השלטוני החמור שנוצר".

    זמן קצר לפני הודעת הליכוד, הגיש ראש הממשלה את תגובתו לבג"ץ, בה טען כי מינויו של אקוניס לתפקיד שר המשפטים, נעשה כדין: "לא הייתה מניעה לדון במינויו לשר המשפטים; על דעת ראש הממשלה החלופי נקבע כי עניין מינוי שר משפטים יעלה לסדר היום. על כן, לא הייתה כל מניעה לדון באפשרות למנות כל אדם הכשיר לכך".

    מוקדם יותר החליט בית המשפט העליון על העברת הדיון באי מינוי השרים – בשידור חי. זאת, בעקבות בקשות חוזרות ונשנות מצד כלי התקשורת. היום בשעה 15:30 יתקיים הדיון בבג"ץ בנושא אי מינוי השרים.



    0 תגובות