הממשלה מינתה את אופיר אקוניס לשר המשפטים; היועמ"ש: "לא חוקי"

    ישראל רובין No Comments on הממשלה מינתה את אופיר אקוניס לשר המשפטים; היועמ"ש: "לא חוקי"

    בישיבת הממשלה גנץ סירב לדחות את ההצבעה על מינוי שר המשפטים, אל מינוי נכשל – רוב חברי הממשלה הצביעו נגד. ראש הממשלה העלה להצבעה את מינוי של השר אקוניס לשר המשפטים וההצבעה עברה ברוב גדול. היועמ"ש שהתנגד להצבעה טען כי מדובר בהצבעה לא חוקית. הערב דיון בבג"ץ

    ראש הממשלה והשר אקוניס צילום: פלאש 90
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפיצוץ בממשלה על רקע מינוי שר המשפטים: שר הביטחון בני גנץ דרשש להעלות את ההצבעה על שר המשפטים בישיבתצ הממשלה היום (שלישי) ללא דחייה של 48 שעות שדרש ראש הממשלה.

    גנץ פנה בממשלה לשרי הליכוד ואמר: "תחמנותכם אומנותכם. כפי שלא הייתי מבקש לקחת משר הבט"פ את הסמכות על מחוז ירושלים – כך לא אסכים לבזר את סמכויות שר המשפטים, אתם עושים עליי זובור, לא מסכים לדחייה. תעלו את המינוי שלי עכשיו".

    בהצבעה בממשלה על מינוי גנץ לשר המשפטים: 17 הצביעו נגד 10 בעד – המינוי של גנץ נפל.

    הממשלה העלתה את ההצעה למנות את השר אופיר אקוניס לשר המשפטים, ההצעה עברה ברוב גדול ואופיר אקוניס מונה לשר המשפטים. ראש הממשלה מנע מהיועמ"ש לדבר ולהתערב בהליך הצבעת הממשלה וההצבעה עברה. היועמ"ש אמר בישיבה כי ההצבעה לא חוקית.

    במפלגת כחול לבן הגיבו למינוי אופיר אקוניס לשר המשפטים: "נתניהו והליכוד ניסו לבצע פיגוע נוסף בדמוקרטיה – וכחול לבן מנעה מהם. הם ביקשו לפרק את סמכויותיו של משרד המשפטים בשל גחמה פוליטית- ולא נתנו להם. הם ביקשו להעביר הצבעה לא חוקית שלא היתה על סדר היום למינוי אקוניס לשר משפטים בניגוד לעמדת היועמ"ש- ונכשלו".

    בתוך כך, היועמ"ש מנדלבליט הגיש בקשה לבג"ץ לדחות את הדיון שנקבע היום לשעה 18 במקום 17 ואת המועד להגשת הודעה מעדכנת מטעם המדינה לשעה 17 במקום 16, כפי שקבע בגץ לפני זמן קצר.  נשיאת העליון חיות קיבלה את בקשת היועמ"ש.

     



    0 תגובות