"הרגע הזה של נשמה חדשה בעולם, הוא רגע קדוש"

    עפר גדנקן No Comments on "הרגע הזה של נשמה חדשה בעולם, הוא רגע קדוש"

    ריאיון עם עטרה כהן צדק – מיילדת בבית החולים לנשים ויולדות בשיבא – תל השומר

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהו האני מאמין שלך?

    חדרי לידה הם לא עוד מקום רפואי, זו המקום בו מתחילים חיים חדשים, של נשמות חדשות בעולם עם האימהות שלהם שנולדות גם הן מחדש בכל לידה.

    פעם אמרה לי מנהלת חדרי הלידה בשיבא דר' אורית מורן שמיילדות זו לא רפואה, אלא זו אומנות, +אומנות הלידה.  מאז אני לוקחת איתי את המסר הזה צידה לדרך לכל לידה. כי הרי אנחנו לא רופאים ולא מרפאים, אלא המטרה שלנו היא לנסות להגיע בכל פעם מחדש למצב של אמא מאושרת, תינוק בריא והרמוניה של חיבור. התפקיד שלי הוא פשוט להעניק ליולדת את החוויה הכי טובה שיש בדרך שהיא בוחרת לעשות זאת ולפי האפשרויות המתאימות לה באותו הזמן.

    מה מייחד בעינייך את חדרי הלידה של שיבא?

    קודם כל הצוות! יש כאן מיילדות מדהימות, מנוסות, מקצועיות וסופר רגישות. זכיתי לחוות זאת גם מהצד השני, כאשר באתי אני ללדת בשיבא… והדבר השני והחשוב זו המקצועיות. כמי שעובדת בחדרי הלידה, אני רואה יום יום מקרים בהם הטיפול המקצועי הוא קריטי. אם זה במהירות התגובה במצבים שונים ואם זה בטיפול מותאם ומדויק לפי המצב. בכל לידה מחדש יש סיעתא דשמיא מיוחדת. מעבר לכך, כל הזמן משדרגים את התנאים והאפשרויות, יש כאן מרכז לידה טבעי יפיפה, חדרי לידה חדשים עם אופציות של תאורה, מוזיקה ועוד, טיפולי רפואה משלימה לכל המעוניינת ועוד.

    האם יש רגעים מרגשים במיוחד?

    האמת היא שבכל לידה אני בוכה ומתרגשת… הרגע הזה של נשמה חדשה בעולם, הוא רגע קדוש, ובכל פעם מחדש, אני מודה להשם שיש לי את הזכות להיות בסיטואציה הכל כך מיוחדת הזו. לפני כמה חודשים ליוויתי יולדת שאבדה את בנה בנסיבות טראגיות והגיעה עם קושי נפשי גדול, מן שמחה מהולה בעצב, אלו תחושות שקשה להסביר, אבל הן היו שם באוויר במשך כל התהליך והשפיעו עליו. דיברנו על זה. בכינו יחד ועשינו תהליך עד שהחלטנו לצפות לשמחה, להיות מוכנים אליה ולתת לנשמה החדשה להגיע. העבודה המשותפת שחררה אצל היולדת את החסימה ואפשרה לה לקבל את השמחה החדשה והנחמה. ב"ה נולדה ילדה בריאה וההתרגשות היתה גדולה. זו תחושת שליחות וסיפוק שאי אפשר לתאר… לסייע לכל אחת במקום שהיא נמצאת בו, גם כאשר ישנם קשיים בדרך. תמיד ובכל מצב, נעשה את הכל בשביל לתמוך ולסייע.

    מה את אומרת לנשים שצריכות ללדת בימים אלו?

    נשים שמכירות אותי, מתקשרות אלי לפני שהן יוצאות לשיבא ומבקשות שאדאג להן, שאדבר עם אחראית המשמרת, עם הרופאים וכו'. אני תמיד עונה להן שאני בטוחה שבע"ה יהיה להן מצוין, וכך קורה. הצוות בחדרי הלידה קשוב מאד, מקצועי מאד ופשוט נותן את כל הלב והנשמה לכל אחת! אנחנו עושים מאמץ גדול ששביעות הרצון של כל יולדת ומשפחתה תהיה הטובה ביותר ומשקיעים מחשבה רבה בשירות  ליולדות החרדיות הרבות שהינן חלק משמעותי מציבור היולדות שלנו. אם בשירותי מזון בד"צ, תנאים לשמירת השבת כהלכתה, פתרון הלנה לבעלים שאינם יכולים לחזור לביתם בשבת ועוד ועוד



    0 תגובות