לפיד: "הצעתי לבנט להיות ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה"

    איתי גדסי No Comments on לפיד: "הצעתי לבנט להיות ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה"

    בסוף יום ההתיעצויות בבית הנשיא, נתניהו עם 52 ממליצים והוא קיבל את מירב הממליצים, נראה כי נשיא המדינה יצטרך להטיל על ראש הממשלה שוב את הרכבת הממשלה. לפיד מאותת לבנט לחדש את הברית ביניהם בהקמת ממשלה בה בנט יכהן ראשון ברוטציה

    יאיר לפיד צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום יום ההמלצות לנשיא המדינה ע"י כלל סיעות הבית בכנסת, תוצאת המלצות הם כדלהלן: ראש הממשלה נתניהו – 52 ממליצים. ח"כ יאיר לפיד – 45 ממליצים. בנט – 7 ממליצים. תקווה חדשה – נמנעים. כמו כן המשותפת נמנעת. רע"מ כבר לא תוכל לשנות את ההחלטה של הנשיא.

    נשיא המדינה יצטרך עד יום רביעי לקבל את ההחלטה על מי הוא מטיל את המנדט להרכת הממשלה. כרגע נראה כי לא תינתן אפשרות אחרת מלבד בנימין נתניהו שיקבל ראשון את המנדט להרכבת הממשלה.

    לאחר ההצעה הפוליטית של 'תקווה חדשה' לנשיא המדינה להתערב ולקרוא לפגישה ללפיד ובנט יחד בכדי להקים ממשלה פריטטית, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נשא הערב נאום בו חשף כי הציע לבנט להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה, "הצעתי לבנט שנקים יחד ממשלת אחדות והוא יהיה ראשון ברוטציה. זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו. הישראלים צריכים לראות שהמנהיגים שלהם יודעים לשתף פעולה".

    הממשלה שעליה מדבר יאיר לפיד תורכב כך: יש עתיד, ימינה, העבודה, תקווה חדשה, מרצ, ישראל ביתנו, כחול לבן והימנעות של הרשימה המשותפת.

    בתוך כך, חבר הכנסת אחמד טיבי אמר הערב בבית הנשיא בסיום הפגישה: "חיכינו היום לראות את מספר הממליצים ליאיר לפיד. לצערנו, כשהגענו לפה התמונה התבהרה ולמרות שלפיד הוא המועמד הראוי מבין השלושה, נראה שאין לו את מספר הממליצים הדרוש".

    עוד הוסיף, "אם המשלחת הקודמת הייתה תומכת בו, והקול שלנו היה מכריע, לא היינו מונעים ממנו בקולותינו את האפשרות להקמת ממשלה. אני מציע לזכור את האפשרות ולקחת אותה בחשבון"



    0 תגובות