המרוץ למנדט: הסיעות הגיעו לבית הנשיא להמליץ על המועמד שלהם

    ארי טננבוים ואוריאל לנדאו No Comments on המרוץ למנדט: הסיעות הגיעו לבית הנשיא להמליץ על המועמד שלהם

    חברי הסיעות השונות הגיעו לבית הנשיא להמליץ בפניו על ראש הממשלה | מה שאל הנשיא את חברי יש עתיד ומה אמרו לו משלחת הליכוד? | וגם: האם הנשיא יעביר את המנדט לכנסת? | כל הפרטים

    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החל משעות הבוקר ועד לשעה זו החלו הסייעות השונות להגיע לבית הנשיא על מנת להודיע על מי הם ממליצים לראשות הממשלה.

    בשעה 9:30 בבוקר הגיעה משלחת סיעת הליכוד לבית הנשיא, בהשתתפות שרים וראש מנהלת סיעת הליכוד, כדי להמליץ על ח"כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה.

    הנשיא ריבלין שאל את המשלחת: "אם אדם עם מנדט אחד יקבל 61 ממליצים, אז אני צריך להפעיל שיקול דעת ולא לתת לו את ההרכבה, והאם יש לכם מועמד אחר מנתניהו?". השר אוחנה ענה: "החוק ברור, ואנחנו ממליצים על נתניהו בהתאם לחוק".

    ביציאה מבית הנשיא אמר השר אוחנה: "הגענו כדי לומר שיש כאן הכרעה ברורה של הבוחר, שתנועת הליכוד בראשות ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו, חרף כל הלחצים הידועים והסיקור המוטה, קיבלה למעלה ממיליון קולות, ואלו הופכים אותו למועמד שסיכוייו להרכיב ממשלה שתשקף את רצון הציבור שברובו בחר למפלגות המשייכות עצמן למחנה הלאומי, הם הטובים ביותר".

    מיד אחריהם, בשעה 10:15 הגיעה משלחת סיעת יש עתיד לבית הנשיא כדי להמליץ על ח"כ יאיר לפיד להרכבת הממשלה. הנשיא ריבלין שאל את המשלחת: "האם יש לכם גם מועמד אלטרנטיבי?". ח"כ אורנה ברביבאי השיבה: "צריך לתת את המנדט ללפיד, כדי להימנע ממערכת בחירות נוספות". לסיום שיחתם אמר הנשיא: "החוק מאפשר לראש ממשלה עם כתב אישום לכהן, וגם הציבור הלך ובחר, ולכן כרגע אני לא רואה דרך שלפיד יקים ממשלה".

    בהמשך היום משלחת סיעת ש"ס הגיעה לבית הנשיא, כדי להמליץ על ח"כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה. הנשיא ריבלין שאל את המשלחת: "במקרה ונתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, האם אתם פוסלים כל מועמד אחר?". ח"כ מלכיאלי השיב: "לאורך כל התקופה האחרונה, עמדנו מאחורי נתניהו, והתחייבנו כי נלך רק איתו, מפני שהוא המועמד היחידי שיוכל להקים ממשלת ימין יציבה וחזקה".

    משלחת סיעת כחול לבן הגיעה לבית הנשיא בשעה 11:45 כדי להמליץ על ח"כ יאיר לפיד להרכבת הממשלה. הנשיא ריבלין שאל את המשלחת: "על איזה רוב אתם בונים, כדי שלפיד יוכל להרכיב ממשלה, הרי העם חצוי?". השר טרופר השיב: "נכון שהעם חצוי, וגם בינינו יש חילוקי דעות, אבל יש לנו מטרה משותפת, של הרכבת ממשלת שינוי".

    ב-12:00 משלחת סיעת 'ימינה' הגיעה לבית הנשיא, כדי להמליץ על ח"כ נפתלי בנט להרכבת הממשלה. הנשיא ריבלין שאל את המשלחת: "אתם רוצים שבנט ירכיב את הממשלה, על אף שאתם יודעים שהוא לא יקבל ממני את המנדט?". ח"כ שקד השיבה: "למרות שהסיכויים שלו נראים נמוכים, אנחנו בטוחים שהוא יצליח, כי הוא הראוי ביותר, ואם הוא לא יקבל את המנדט, נשוב לפה לסבב התייעצויות". בסיום פגישתם אמר הנשיא: "ייתכן ובמקרה כזה, אני יעביר את המנדט לכנסת".

    משלחת סייעת יהדות התורה הגיע לנשיא והמליצה על בנימין נתניהו. "יש קבוצה לא קטנה בחברה הישראלית שעושה הכל כדי להכפיש את החברה החרדית" אמר גפני. "מודים להקב"ה שהתחלואה ירדה בציבור החרדי. יש ציבור גדול בישראל שאנחנו מרגישים את האהבה שלו אלינו. הציבור המסורתי יחד איתנו כל השנים. כי הוא נמצא בליכוד. לאו דווקא בגלל נתניהו אלא כי הם שם. אם היה מעומד אחר – היינו הולכים איתו, אבל אנחנו עם נתניהו כי הוא שם. לא ננטוש אותם כי הם לא נטשו אותנו".

    מיד אחריו אמר ליצמן: "היה אחד שאמר לזרוק אותנו למזבלות. זה גורם להסתה. היום שמעתי ששרפו שני בתי כנסת. זה תוצאה של הסתה. אם אפשר לזרוק אותנו למזבלה אז למה לא לשרוף בתי כנסת".



    0 תגובות