נסיך הכתר הירדני לשעבר בסרטון: "אי אפשר להביע פה דעה"

    שלמה ריזל No Comments on נסיך הכתר הירדני לשעבר בסרטון: "אי אפשר להביע פה דעה"

    בסרטון שפרסם ממעצר הבית שלו, אמר אחיו למחצה של המלך עבדאללה, יורש העצר לשעבר חמזה בן חוסיין שנעצר בחשד לניסיון הפיכה: "אני נמצא במעצר בית, שומרי ראשי נעצרו, כחלק מהניסיון להשתיק ביקורת"

    צילום: צילום מסך BBC
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסרטון שפרסם ה-BBC

    נסיך הכתר הירדני לשעבר, אחיו למחצה של המלך עבדאללה, חמזה בן חוסיין שנעצר בחשד לניסיון הפיכה שלטונית, פרסם סרטון ממעצר הבית בו הוא נמצא ותקף את השלטון הירדני על 'השתקת הביקורת'.

    "היה לי הבוקר ביקור של הרמטכ"ל של הכוחות הצבאיים הירדניים בו הודיע ​​לי שאסור לי לצאת, לתקשר עם אנשים או להיפגש עם אותם מכיוון שבפגישות בהן נכחתי – או ברשתות החברתיות הנוגעות לביקורים שערכתי – הייתה ביקורת על הממשלה או על המלך", אמר בן חוסיין בסרטון שפרסם ה-BBC הבריטי.

    הוא טען שהוא לא הואשם בהשאת הביקורת בעצמו. עם זאת, הוא המשיך ואמר: "אני לא האחראי להתמוטטות השלטון, השחיתות ולחוסר היכולת שרווחה במבנה השלטון שלנו במשך 15 עד 20 השנים האחרונות ומחמיר… ואני לא אחראי לחוסר האמונה שיש לאנשים במוסדות שלהם".

    לדבריו "זה הגיע למצב שאף אחד לא מסוגל לדבר או להביע דעה על שום דבר מבלי שיציקו אותו, יעצרו אותו, יטרידו אותו ואיימו עליו".

    נזכיר כי בהודעה רשמית של המדינה אמש הכחישו בירדן את מעצרו של בן חוסיין ואחרים "בניגוד לדיווחים, הנסיך חמזה, אחיו למחצה של המלך, אינו עצור ולא הוגבל", מסרו במדינה.

    ירדן העבירה אמש מסר לישראל, לפיו המצב בממלכה תחת שליטה, ואין כל חשש ליציבות המדינה. כך דווח ב'ווינט'. המסר הועבר בצינורות צבאיים בין צבא ירדן לבין צה"ל. עדכון על כך הועבר לדרג המדיני הבכיר בישראל, שמעריך כי בניגוד להכחשה אכן היה ניסיון הפיכה בירדן שסוכל.

    מחלקת המדינה האמריקאית הביעה תמיכה במלך ירדן בעקבות ניסיון ההפיכה נגדו: "המלך עבדאללה הוא שותף חשוב של ארצות הברית, והוא זוכה לתמיכתנו המלאה. אנחנו עוקבים אחר הדיווחים ועומדים בקשר עם גורמים רשמיים בירדן".

    גם בסעודיה הביעו תמיכה בשלטון הירדני על רקע האירועים: "עומדים לצד ירדן ותומכים בהחלטותיו של המלך עבדאללה לשמור על ביטחון מדינתו".

    מלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה התייחס אף הוא לאירועים בירדן: "תומך במאמציו של מלך ירדן לשמור על היציבות והביטחון במדינה".

    בנוסף, גם ברשות הפלסטינית הביעו תמיכה במלך עבדאללה: "הנשיא אבו מאזן וההנהגה הפלסטינית עומדים לצד ירדן, המלך עבדאללה השני וההנהגה הירדנית בהגנתם על הביטחון והיציבות של ירדן".



    0 תגובות