יו"ר רע"מ בנאום פייסני: "זה הזמן לשינוי"

איתי גדסי No Comments on יו"ר רע"מ בנאום פייסני: "זה הזמן לשינוי"

יו"ר הרשימה הערבית נשא נאום פייסני בו קרא לשיתוף פעולה ערבי-יהודי ודו קיום: "אני מושיט יד כדי לייצר הזדמנות לחיים משותפים" | עבאס שמר על עמימות ולא חשף לאיזו ממשלה יחבור: "לא רוצה להיות חלק מגוש הימין או השמאל"

צילום: Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת על רקע המגעים שהוא מקיים עם הגורמים הפוליטיים השונים לשיתוף פעולה בממשלה.

"אני עומד מולכם היום באווירת חג הפסח וערב חודש הרמדאן, ונושא תפילה של תקווה לחיים משותפים", פתח עבאס. "אני ערבי ואזרח מדינת ישראל. דוגל בשלום, ביטחון, שותפות וסובלנות. אני מושיט יד כדי לייצר הזדמנות לחיים משותפים. כאן בארץ הקדושה והמבורכת לבני שלושת הדתות".

"כיו"ר רשימת רע"מ, שחרטה על דגלה לכבד כל אדם באשר הוא. לקדש את החיים ולתעב את האלימות נגד כל אדם. אני עומד כאן ומבקש לומר שהגיעה העת להקשבה לאחר – להכרת הנרטיב ולחפש את המשותף", אמר עבאס בנאומו הפייסני "המציאות משתנה ואנחנו מסרבים להכיר בכך. אנחנו לא חייבים להסכים על הכל אבל אנחנו חייבים לתת לעצמנו ולילדנו את הזכות להכיר איש את רעהו".

"הציבור שלנו מונה 20% מתושבי המדינה, שסובלים מבעיות קשות, מאלימות עד לאבדן יכולת הגדרה קולקטיבית", המשיך עבאס. "אם הכביש בוואדי ערה בעייתי, הוא לא מזהה אם הנוסע עליו ערבי או יהודי. אם חסרה מיטה בבית החולים סורוקה – זה פוגע ביהודים ובערבים. אם השכן שלי רעב, לא אוכל לחיות בשקט. זו העת לחפש את המחנה המשותף".

"אני לא פסלתי איש", הוסיף יו"ר רע"מ "הגישה שלי היא מה כן ופחות מה לא. באתי לייצג ציבור שלם שסובל מבעיות קשות בכל תחומי החיים. יש לנו הזדמנות לחולל שינוי – נדרשת מנהיגות ואחריות שתוביל את הציבור למקום אחר ותיצור אמון רב מגזרי".

ביחס למצב הפוליטי, אמר יו"ר רע"מ: "תיאורים רבים עלו וימשיכו לעלות גם אחרי נאומי – זה 'לשון מאזניים', 'ממליך המלכים'. אינני מתרשם מתארים. לא רוצה להיות חלק מגוש הימין או השמאל, אני חלק מגוש אחר. הגוש של הציבור הערבי שבחר בי. קו ההמלצות מבחינת רע"ם הוא אחר, אנחנו כאן כדי להביט קדימה. אנחנו חיים באקלים של שינוי, זה הזמן לשינוי".

איתמר בן גביר יו"ר מפלגת עוצמה יהודית הגיב לדבריו של מנסור עבאס: "נאום מנסור עבאס מנסה להציג כ- "דובי חמוד" את מי ששייך לתנועה האיסלאמית, תומך בחמאס, ומקדש רוצחי תינוקות. קואליציה שתישען על עבאס תהיה הסוף של הימין ואין לנו מנדט לפעול כך. וקואליציה עם המשותפת ומרצ תשלח את בנט וסער הביתה ואין להם מנדט לפעול כך. אני קורא לכל שותפנו בימין להקים יחד ממשלת ימין מבלי להתבסס על התנועה האיסלאמית תומכת החמאס".



0 תגובות