הפיכה: צבא מיאנמר עצר את מנהיגי המדינה ונטל את השליטה

    אתר קול חי No Comments on הפיכה: צבא מיאנמר עצר את מנהיגי המדינה ונטל את השליטה

    הקהילה הבינלאומית מוטרדת מהפיכה צבאית שאירעה הלילה במיאנמר וגרמה להשבתת המדינה בעקבות מעצר מנהיגתה ובכירי ממשלה. כל שירותי המדינה במיאנמר הושבתו על ידי הצבא ומזכ"ל האו"ם ושר החוץ האמריקני החדש בלינקן קראו למהפכנים לשחרר את מנהיגת מיאנמר ולכבד את הדמוקרטיה

    צילום: Moshe Shai/FLASH90
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפיכה צבאית במיאנמר: בעקבות טענות הצבא לזיופים בבחירות האחרונות במדינה, בהן זכתה מפלגת השלטון ברוב עצום, מנהיגת המדינה, נשיאה ובכירי מפלגת השלטון נעצרו הלילה בפשיטה צבאית. בנוסף, רשתות תקשורת נותקו, חיילים פוזרו ברחובות והצבא הכריז על מצב חירום והעברת השליטה לגנרל העליון. זאת, כאמור לאחר מספר ימי מתיחות בין הממשלה והצבא על רקע טענות לזיופים בבחירות.

    צבא מיאנמר לקח אחריות על גל המעצרים: "ביצענו את המעצרים בתגובה להונאת בחירות. כוח השליטה עבר לגנרל מין אונג הלאינג".

    מנהיגת מיאנמר וכלת פרס נובל לשלום אונג סן סו צ'י קראה לציבור לפזר את ההפגנות נגד ההפיכה הצבאית, שעות לאחר שהיא ואישים אחרים ממפלגת השלטון נעצרו. המנהיגה אמרה כי הצבא מנסה להטיל מחדש דיקטטורה: "אני קוראת לאנשים שלא לקבל את זה, להגיב בלב שלם ולמחות נגד ההפיכה של הצבא".

    מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש גינה את ההשתלטות הצבאית.

    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס לאירועים: "ארה"ב מתנגדת לכל ניסיון לשנות את תוצאות הבחירות או לעכב את המעבר הדמוקרטי של מיאנמר, ותנקוט אמצעים נגד האחראים למעצרים אם הם לא יבוטלו".

    שר החוץ האמריקני, טוני בלינקן קרא לצבא מיאנמר לחזור בו: "ארה"ב מביעה דאגה רבה עקב הדיווחים שצבא מיאנמר ביצע מעצרים רבים של מנהיגים במדינה. על הצבא לחזור בו מפעולות אלה מיד".

    מיאנמר, היא מדינה בדרום-מזרח אסיה. עד 1989 היה שמה הרשמי בורמה, וזהו עדיין שמה הנפוץ בקהילה הבינלאומית. המדינה גובלת בתאילנד, בלאוס, בהודו, בסין ובבנגלדש.



    0 תגובות