אלו הרגעים הגדולים של טראמפ

    ארי טננבוים 1 Comment on אלו הרגעים הגדולים של טראמפ

    החנינות לאסירים היהודיים, הטקסים האורתודכסיים בבית הלבן ומשפחתו היהודית: הרגעים הגדולים והיחס החם של נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ, לעם היהודי

    President Donald Trump places his hand on the Western Wall in Jerusalem, Monday, May 22, 2017, prior to placing a prayer in-between the stone blocks of the religious site. (Official White House Photo by Dan Hansen)
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כדי להקל קצת על העצב, עת ראינו את הנשיא היוצא דונלד טראמפ מנופף לשלום בדרכו למסוק להמריא לפלורידה ובכך לא להשתתף בהשבעה של הנשיא הבא אחריו – יצאנו לבדוק מהם הרגעים הגדולים של טראמפ עם העם היהודי.

    כשנה לפני בחירתו לנשיאות, העיתון היהודי אמריקאי "אלגמיינר ג'ורנל" העניק לטראמפ את "פרס החירות" על פועלו הטוב בין ארצות הברית לישראל. בנאומו שם אמר טראמפ: "יש לי חברים רבים בישראל". על משפחתו אמר: "לא רק שיש לי נכדים יהודים, גם יש לי בת יהודייה ולכבוד גדול הוא לי. זה לא היה מתוכנן מראש, אך אני מאוד שמח שזה קרה".

    הרגעים הגדולים אחרי בחירתו לנשיאות:
    במרץ 2016 אמר טראמפ בוועידת איפא"ק על ישראל כי יש להכיר בה כמדינת העם היהודי. לאחר מכן התחייב שיעביר את שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים, שאותה הגדיר "בירת הנצח של העם היהודי". כידוע, שנתיים אחר כך (מאי 2018) השגרירות עברה לירושלים, כמובטח. במאי 2017 הגיע טראמפ ביקור קצר בישראל והתפלל בכותל המערבי. בכך היה לנשיא האמריקני הראשון שביקר בכותל בעת כהונתו.

    טראמפ בכותל המערבי | צילום: פלאש 90

    באותו יום הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וערך אתו מסיבת עיתונאים ידידותית. כלל, לאורך שנות כהונתו היו שאמרו שכל מה שמבקש ראש ממשלת ישראל מטראמפ – האחרון מבצע כדבריו.

    בדצמבר, באותה שנה, טראמפ חנן את שלום רובשקין שנשפט ל-27 שנה בכלא (כך שרובשקין ישב שמונה שנים בכלא האמריקאי).

    רובשקין מתוועד ב-770 לאחר שחרורו

    במרץ 2019 חתם טראמפ על צו נשיאותי שבו ארצות הברית מכירה באופן רשמי בריבונות ישראל על רמת הגולן. הוא היה לנשיא הראשון שהכיר בכך. באותה שנה, דצמבר 2019, חתם טראמפ על צו נשיאותי שנותן הגדרה רחבה יותר מה זה אנטישמיות. דבר שבין היתר עוזר גם לא להעביר ביקורת לא הוגנת כלפי ישראל.

    נתניהו וטראמפ

    כחלק מהחנינות הנשיאותיות שהנשיא נותן בסוף כהונתו, טראמפ חנן השבוע – בין היתר – את אלי וינשטיין (שנידון ל-24 שנות מאסר בגין הונאת נדל"ן וריצה רק 8 מתוכן) ושלום וייס שנדון ל-838 שנות מאסר וריצה עד כה 20 שנה.

    טראמפ חנן השבוע גם את אביאם סלע, מפעילו היהודי של ג'ונתן פולארד. פולארד שוהה אף הוא בארץ בין היתר בזכות פעילותו של טראמפ.

    במהלך השנים השתתף הנשיא היוצא טראמפ במסיבות חגים יהודים שהתקיימו בבית הלבן עם חתנו וביתו היהודים. כמו גם בטקס הדלקת נרות חנוכה. מה שבלט ביותר היה המקום הנכבד אותו העניק טראמפ ליהדות האורטודוכסית ומנהיגיה.

    "לב מלכים ושרים ביד השם.." ולבו של טראמפ היה חם כלפי העם היהודי.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חבל שהוא לא נבחר..
      בוא ניראה איך יהיה עם ביידן,
      ז'א איך הוא התנהג כלפינו, היהודים.