גדולי הדור בקריאה: "להזדרז וליטול את החיסון נגד הקורונה"

    ישראל בן צבי No Comments on גדולי הדור בקריאה: "להזדרז וליטול את החיסון נגד הקורונה"

    חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה במכתב מיוחד, בקריאה לציבור לקבל את החיסון: "קוראים אנו בזה לכל אשר יראת ה' בלבבו, להזדרז וליטול את החיסון נגד נגיף הקורונה כעצת הרופאים ללא כל חשש, ובזה מקיים ההשתדלות שלא יחלה חלילה כאשר נצטווינו "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"

    צילום: יוני קניג
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרנן ורבנן גדולי הדור, ראשי הישיבות, חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה, יוצאים הבוקר (שלישי) בקריאה מיוחדת לכל החרדים לדבר ה', לקבל את החיסון נגד נגיף הקורונה ולא לחשוש.

    במכתב מיוחד שמתפרסם הבוקר, תחת הכותרת "אל אחינו כל בית ישראל די בכל אתר ואתר", נכתב בשם חברי המועצת: "לדאבון ליבנו זה כבר כמעט שנה תמימה אשר לא פסק המשחית מהכות בנו, ובמקומותינו פרץ וצווחה בעת התפשטות המגיפה הנוראה וריבוי חולים ונפטרים ה"י, ופשוט שעל כל אחד ואחד להתחזק ביתר שאת וביתר עוז, לשוב אל אבינו שבשמים בתשובה שלימה לפניו, ולב יודע מרת נפשו באשר הוא שם".

    "ועתה, ברחמיו המרובים ובחסדו כי גבר עלינו, כיוון שנתן הבורא רשות לרופא לרפאות (ברכות ס.), הצליחו לייצר חיסון נגד נגיף הקורונה, אשר לדעת כל המומחים ולאחר שנעשו בדיקות וניסויים רבים, הוכח שיש על ידו התועלת למנוע את החולי הקשה שע"י הנגיף, והוכח בבירור כי אין סיכון כלל בקבלת החיסון הנ"ל".

    "והנה מבואר בשו"ע יו"ד סי' של"ו שאמנם נתנה התורה רשות לרופא לרפאות, אך אין זו רק רשות לאדם להתרפאות אלא "מצוה היא ובכלל פיקוח נפש הוא, ואם מונע עצמו הרי זה שופך שופך דמים". ומכל שכן כאשר במגיפה נוראה עסקינן, ומלבד החוב דאית לכל חד וחד כלפי גופיה, יש חיוב לכל חד כלפי חבריה שלא להזיקו חלילה, וכדברי התוס' (ב"ק כ"ג) "דיותר יש לו לאדם להיזהר שלא יזיק מאשר שלא יוזק".

    בהמשך המכתב, קוראים גדולי הדור לציבור, לקבל את החיסון: "ואשר על כן קוראים אנו בזה לכל אשר יראת ה' בלבבו, להזדרז וליטול את החיסון נגד נגיף הקורונה כעצת הרופאים ללא כל חשש, בכל גיל ששייך לקבל החיסון הנ"ל, ובזה מקיים ההשתדלות שלא יחלה חלילה כאשר נצטווינו "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

    את המכתב חותמים גדולי התורה בתקווה להסרת המגיפה: "ובזכות זריזותנו בקיום מצוות 'ונשמרתם' נזכה שרופא כל בשר יסיר מעמנו כל נגע ומחלה במהרה ויאמר למשחית הרף ולצרתנו די, ולשוב לעסוק בתורה הקדושה כבראשונה בלא מפריעים כלל, עדי ביאת ינון בב"א".



    0 תגובות