שר האוצר: "אם סער היה שר האוצר הוא לא היה פורש"

    אסתי פלד 1 Comment on שר האוצר: "אם סער היה שר האוצר הוא לא היה פורש"

    שר האוצר ישראל כ"ץ בריאיון מיוחד ונרחב ל"מהדורה המרכזית" פורש את משנתו הכלכלית כשר אוצר בתקופת המשבר הכלכלי הגדול ביותר שידעה ישראל ומצהיר, "מעוניין לחזור לתפקיד אחר הבחירות". על אלקין: "לא היה לי ציפיות ממנו, התנגד להורדת שכר הבכירים". תוקף את בנט ועל הדיל "הסודי" בינו לבין ליצמן

    צילום: פלאש90
    9:16
    19.03.24
    איתי גדסי No Comments on מתגבשת קואליציה בבני ברק; ש"ס בדרך לאופוזיציה?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר ישראל כץ התראיין הערב (שני)ל"מהדורה המרכזית" בהגשת איתי גדסי התייחס להאשמות הכמעט אנטישמיות של התקשורת וישראל ביתנו על דיל סודי בין כץ לליצמן לדירות לחרדים, "אני רואה כל מיני כותרות "דיל סודי" בין כץ לליצמן על דיור מוזל לחרדים. אנשים מחפשים סיבות עקומות וזה לא מענייני. אני מקבל החלטות לפי טובת הציבור והמדינה".

    שר האוצר התייחס למועמד לראשות הממשלה גדעון סער ואמר, "אם סער היה שר אוצר הוא לא היה עוזב את הליכוד", עוד הוסיף, "אני לא מאמין שסער יכול להיות פה ראש ממשלה, מי שחושב שהוא יצא ויעשה סטארטפ ואז יחזור זה לא יעבוד לו. בית לא עוזבים. אני מניח שיבקשו דחיה בנושא כניסת חוק הגיוס לתוקף. וחושב שצריך להסדיר את הנושא".

    כץ התייחס לסוגיית חוק הגיוס שלא הוסדר בקואליציה האחרונה, "חוק הגיוס מניח שיבקשו דחייה ואנחנו נדאג לגבש דברים בהסכמה רחבה. יש לנו ברית עם המפלגות החרדיות ונאבק על אותם קולות".

    על הגירעון אומר כץ, "אם היו מורידים לנו את דירוג האשראי הכסף שלנו היה יותר יקר, כי אנחנו נקבל ריבית יותר גבוהה. מאחר והתוצר נפגע מעט והגבייה עלתה, מזה אנחנו נותנים את הכסף לציבור. דמי אבטלה, מענקים, 700 מיליון ש"ח לתלושי מזון, כסף רב שעבר למערכת הבריאות אלו מסייעים לעבור את המשבר בדרך טובה. למרות שאנחנו נמצאים באסון הכלכלי הגדול ביותר של המאה השנים האחרונות. ולכן יש גירעון כי נתנו סיוע, אבל נדע לצאת מזה".

    כץ אומר כי הוא יהיה מעוניין לחזור למשרד האוצר לאחר הבחירות, "אני העדפתי להישאר בפעילות במשרד האוצר ולא להיות בראש מטה הבחירות כפי שהיה בפעם הקודמת כי הקורונה לא יוצאת לחופש. אני בהחלט רואה את עצמי חוזר לתפקיד שר האוצר לאחר הבחירות. מדובר בתפקיד הכי חשוב בממשלה, ללא הפעילות שלי היו היום מיליון מובטלים ברחובות".

    כץ תקף את בנט והחוגים האלטיסטיים כלשונו שדיברו נגד תשלומי האבטלה הנרחבים, "אנשים לא רוצים לשבת בבית. 90% חוזרים לעבודה איך שמתאפשר להם. והשאר אנחנו נותנים להם פתרונות של הכשרה תעסוקתית ותמריצים כדי שיחזרו לעבודה. אמירות כמו של בנט לחבוט בגבם ולזרוק לרחוב 600 אלף מובטלים זו אמירה מתנשאת, אולי הוא לא היה במקומות האלה, אנשים שנפגעו מהמשבר ואנחנו עוזרים להם לחזור לעבוד".

    על התוכניות לצמיחת המשק לצד משבר הקורונה אומר כץ, "כל המהלכים שעשיתי הובילו לכך שאנחנו נעבור ביחד את המשבר, אני גם מכין חבילה של הורדת חסימה ותוביל את הכלכלה לצמיחה גדולה ולפעילות גדולה במשק. אנחנו מטפלים בהכל התוכנית שתבוא כעת זאת תוכנית שתאפשר צמיחה של המשק, עם המשבר מטפלים לחזרת המשק לתחרות וצמיחה".

    על פרישת אלקין אומר כץ: "לא היו לי ממנו הרבה ציפיות. במהלך של הורדת שכר הבכירים היה לי איתו וויכוח הוא הגיש ערעור על שכר השופטים וכנראה בסוף אתה חושב על עצמך. שמעתי אוו מגן על ראש הממשלה בלהט. ראיתי כל מיני קונסולים למיניהם רק קיבלו מינוי וכבר רץ למפלגה אחרת. לא מרווחים מכפיות טובה. לפעמים צריך לדעת לנשוך שיניים ולא להוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה. אם הייתה תקשורת אובייקטיבית היו מגנים אותם בכל תוקף", אומר כץ

    בתגובה לדברי שר האוצר ישראל כץ ל"מהדורה המרכזית" בקול חי עם איתי גדסי. ממפלגת תקווה חדשה נמסר: "גם שר האוצר ישראל כ"ץ יודע שמי שכשל ארבע פעמים בהרכבת ממשלה והוביל את ישראל לחוסר יציבות וארבע מערכות בחירות תוך שנתיים, לא יוכל להקים ממשלה בישראל. רק גדעון סער יכול להקים ממשלה יציבה שתוביל את ישראל לאחדות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איפוא הדאגה לנכים על העליה בשכר שלהם עדיין לא רואים אז יש 300 אלף מחכים שתעשה משהו עכשיו תודה ממשפחת הנכים